به گزارش يورونيوز، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا معتقد است که گوگل با تحت فشار قرار دادن وب سایتهای مختلف، مانع انتشار تبلیغات شرکتهای رقیبش می شود.
مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت گفت: «بر اساس قوانین اروپا نفوذ در بازار داشتن ایرادی ندارد. شرکتها می توانند بزرگ باشند. ولی نمی توانند از جایگاه پرنفوذ خود برای محدود کردن رقابت استفاده کنند. انجام این امر هم در بازاری که نفوذ دارند و هم در بازارهای دیگر غیر قانونی است.»
همچنین کمیسیون اروپا بر این باور است که گوگل در بخش مقایسه قیمت محصولات به شکل سیستماتیک تولیدات خودش را تبلیغ می کند.
شرکت گوگل دو ماه فرصت دارد تا به این دو اتهام مطرح شده پاسخ دهد.