همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت که« در حوزه بررسی صلاحیت ها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پی داشته است.


وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مبارزه با مفاسد، مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را بر عهده داریم و مباحث جزئی تر بر عهده دستگاه های دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه های مشابه است.

اهم اظهارات وزير اطلاعات را در ديدار با آيت الله علم‌الهدي در ادامه بخوانيد:

*در این حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي كلان تاکنون هزاران هکتار از زمین های متعلق به بیت المال که مورد تعدی و تعرض قرار گرفته بود شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت المال بازگردانده شده است. در حوزه اختلاس هایی که زمینه سازی شده بود و سرقت های کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.

*تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست بلکه گاه خلاف عرف است چنانکه مواردی از حقوق های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت اما خلاف عرف است و باید با آنها نیز برخورد شود. در این میان باید برخورد بگونه ای صورت گیرد که اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تخریب نشود.

*تا به امروز تمامی حرکات و فعالیت های ضدنظام و تروریستی با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و در سایه الطاف خداوندی و رشادت های صورت گرفته تمامی گروه ها، جریان ها و افراد با انگیزه های تروریستی، شناسایی و با آنان برخورد شده است.

*(عملکرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری)در این حوزه بسیار حرفه ای، بیطرفانه و با رعایت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد. در این دوره تلاش شد تخریب، تقابل و تعارض افراد و نامزدها و گروههای سیاسی به حداقل ممکن برسد و نتیجه این تلاش نیز حاکم شدن نشاط سیاسی به جای التهابات سیاسی ناشی از این تخریبها بود.

*تلاش ها بر عمل بر اساس عقلانیت بود و در این راستا هم امور پیگیری شد به ویژه در حوزه بررسی صلاحیت ها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.