همشهری آنلاین: پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث به‌ منظور تقویت نشر یافته‏‌های علمی و تحقیقاتی استادان و دانشجویان، مجله دانش حفاظت و مرمت را با رویکرد علمی - پژوهشی منتشر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‏ترین منابع دسترسی سریع و آسان استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به دریافت نتایج جدیدترین یافته‏‌های علمی و پژوهشی، مجلات علمی است و این مجلات می‏تواند زمینه‏‌ساز توسعه کمی و کیفی تحقیقات و حل مشکلات علمی، صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... جامعه باشد.

وی افزود: گسترش و تنوع مجلات علمی که ریشه در توسعه و نگهداری فرهنگ و خواست نسل جوان و جویای دانش دارد، قانونمند و معیارمندسازی این نشریات را اجتناب‌ناپذیر کرده به ‌طوری‌که می‏تواند از اتلاف سرمایه‏‌های انسانی و علمی کشور جلوگیری کند.

به گفته احمدی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی به‌ منظور تقویت نشر یافته‏‌های علمی و تحقیقاتی استادان و دانشجویان، مجله‌ای را با رویکرد علمی - پژوهشی در دستور کار خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: حفاظت پیشگیرانه و مدیریت بحران، حفاظت در کاوش‌های باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت تزئینات معماری، حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی - فرهنگی و مبانی نظری و مدیریت حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی از محورهای این مجله است.

احمدی، حفاظت میراث ناملموس و ارزش‌های معنوی آثار، مطالعات میان‌رشته‌ای در حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی، مواد و فن‌آوری‌های نوین در حفاظت و مرمت و مطالعه در حوزه باستان‌سنجی را از محورهای دیگر مجله مورد اشاره اعلام کرد.

او اظهار داشت: پس از انجام مراحل اولیه نخستین جلسه هیأت تحریریه با رویکرد مشخص کردن اهداف عالی نشریه برگزار شد و در آن تمامی اعضاء هیأت تحریریه با حکم رییس پژوهشگاه تفویض اختیار شدند.