همشهری آنلاین: معاون وزیر کار می‌گوید: تنها یک درصد اعتبارات آموزش کشور به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد در حالی که برای پایداری یک شغل باید آموزش با کیفیت و استاندارد ارائه شود.

محمد امین سازگارنژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزشهای دولتی اختصاص داده می‌شود که از این میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و ۱۳ هزار میلیارد تومان در بخش آموزش عالی هزینه می‌شود اما تنها یک درصد آن در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی هوشمندانه نیست، تصریح کرد: یک درصد اعتبار اندکی هم که به سازمان تخصیص می‌یابد در جهت تجهیز منابع انسانی معطوف به اشتغال هزینه می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از شناسایی نیازهای مهارتی صنایع در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در صورتی که آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در قالب سفارش عرضه شود قابلیت استفاده و بهره‌برداری بیشتر را دارد.

سازگارنژاد در عین حال با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور از انجمن‌های صنفی آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد کشور خواست تا برنامه‌ریزی مناسبی در جهت اجرا و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشند و بخش خصوصی را در این زمینه تقویت کنند.

به گفته وی بخش خصوصی در توانمند کردن مردم از طریق آموزشهای مهارتی برای ورود به بازار کار نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد باید در اجرای آموزشهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی از تمام ظرفیتهای خود استفاده کنند.