همشهری آنلاین: رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور درباره حمایت صندوق از پژوهشگران و فناوران کشور داوطلب دوره‌های پسادکتری خبر داد و گفت: در این راستا افراد پروپزال خود را به این صندوق ارائه می‌کنند و بعد از بررسی و تصویب، به مدت ۱ تا ۲ سال به این افراد حقوق پرداخت می‌شود تا ۲ سال به صورت تمام‌وقت فعالیت پژوهشی انجام دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم، دكتر نصرت‌الله ضرغام، تعداد دانشجویان مقطع دکتری در كشور را 90 هزار نفر اعلام كرد و اظهار داشت: این میزان دانشجوی دکتری ظرفیت علمی قابل ملاحظه‌ای براي حل مشكلات كشور است.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور گفت: اين صندوق از رساله‌های دکتری متناسب با اولویت کشور حمایت می‌کند و در اين زمينه تاكنون نزدیک به هزار رساله دریافت شده که کار دسته‌بندی و ارزیابی آنها در حال انجام است و تا پایان سال جاری رساله‌های مصوب برای حمایت مشخص مي‌شوند.

دكتر ضرغام به حمایت ویژه از استادیارهای جوان، استادان و پژوهشگران خصوصا بانوان اشاره کرد و گفت: محدودیتی در پذیرش پژوهش‌ها وجود ندارد به خصوص با توجه به اهمیت پژوهش‌های میان رشته‌ای در دنیا و حرکت به این سمت از این پژوهش‌ها نیز حمایت می‎کنیم.

وي از تصويب گرنت سینرژی خبر داد و خاطرنشان كرد: برای توسعه علمی کشور از ظرفیت علمی اساتید مقیم خارج بر اساس برنامه حمایتی استفاده می‌کنیم و در این زمینه سعی داریم تا همکاری بین اساتید ایرانی و خارجی را گسترده‌تر کنیم.