گروه حوادث: سناریوی زن و مرد کلاهبردار که با همدستی یکدیگر آپارتمان‌های 160 متری را با اسناد جعلی به مشتریان می‌فروختند پس از صدها میلیون تومان کلاهبرداری از سوی پلیس برملا شد.

 این زن و مرد که با نقشه‌ای ازپیش‌طراحی شده هریک از آپارتمان‌ها را به قیمت 110 میلیون تومان به چند مشتری می‌فروختند مدتی پیش و درپی اعلام شکایت یکی از مالباختگان تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند.

ماجرا از این قرار بود که مدتی پیش زمانی که یکی از خریداران آپارتمان‌های 110 متری درحال اثاث‌کشی به خانه جدید خود بود متوجه خانواده دیگری شد که آنها نیز در حال اثاث‌کشی به همان آپارتمان و همان واحد خریداری‌شده از سوی او بودند.

 این مرد که فکر می‌کرد اعضای این خانواده به اشتباه وارد خانه او شده‌اند. به آنها اعتراض کرد ولی وقتی کلید و سندی مانند سند خانه خود را در دست آنها دید به ماجرا مشکوک شد و با مراجعه به اداره پلیس از فروشنده آپارتمان که زن جوانی بود اعلام شکایت کرد.

 این مرد به ماموران گفت: مدتی پیش زمانی که قصد خرید خانه در جنت‌آباد را داشتم به بنگاهی که مردی 38 ساله مالک آن بود مراجعه کردم. این مرد آپارتمانی را به من نشان داد که مالک آن یک زن بود و شرایط مناسبی برای فروش داشت.

 وقتی با زن فروشنده برسر قیمت آپارتمان به توافق رسیدیم قرار شد پس از تهیه 66 میلیون تومان، به همراه یکدیگر به محضر برویم و آپارتمان را به نام من سند بزند و بقیه را بعد بپردازم.

روز مقرر به محضر رفتیم و پس از پرداخت همه مبلغ، سند آپارتمان را دریافت کردم اما هنگام اثاث‌کشی متوجه شدم این خانه به فردی دیگر نیز فروخته شده است.

پس از اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این باره تشکیل و به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 ارسال شد.

 به دستور بازپرس الماسی رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران در بررسی اسناد موجود دریافتند هر دو سند به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌اند درحالی که جست و جوی پلیس برای دستگیری زن جوان و مرد بنگاهدار آغاز شده بود خریداران دیگری که آنها نیز آپارتمان‌هایی با اسناد جعلی خریداری کرده بودند به پلیس مراجعه و از یک زن و مرد اعلام شکایت کردند. ماموران در بررسی این شکایت‌ها دریافتند که این زن و مرد همان بنگاهدار و فروشنده خانه هستند که تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

آنها در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند، مرد بنگاهدار پیش از این نیز به اتهام فروش یک خانه به دو نفر از سوی پلیس دستگیر شده ولی با کسب رضایت شاکیان آزاد شده است.

با به دست آمدن این اطلاعات جست و جو برای دستگیری زن و مرد کلاهبردار وارد مرحله‌ای تازه شد و سرانجام مأموران توانستند، زن جوان را در خانه‌ای در غرب تهران دستگیر کنند. این زن پس از انتقال به دادسرای ناحیه 5 به بازپرس الماسی گفت: مدتی پیش پس از جدایی از همسرم با مردی که مالک یک بنگاه بود آشنا شدم.

ما با همدستی هم تصمیم به کلاهبرداری از خریداران خانه‌ها گرفتیم و با طرح نقشه‌ای این کار را آغاز کردیم. مرد بنگاه‌دار پس از شناسایی خریداران خانه، مرا به آنها معرفی می‌کرد و به این ترتیب نقش من به عنوان فروشنده آغاز می‌شد.

پس از فریب مشتریان، هر واحد یک مجتمع مسکونی در جنت‌آباد را با اسناد جعلی به چند نفر فروختیم و سپس متواری شدیم. با این روش  سر 30 نفر کلاه گذاشتیم و صدها میلیون تومان از این طریق به دست آوردیم.

پس از اعترافات زن کلاهبردار، بازپرس الماسی برای وی قرار وثیقه صادر کرد و جست و جوی پلیس برای دستگیری مرد بنگاه‌دار آغاز شد.