همشهری آنلاین: هزاران نفر از کارگران هندی، پاکستانی و فیلیپینی به دلیل بحران شدید اقتصادی در عربستان سعودی و پرداخت نشدن حقوق خود با مشکلات جدی مواجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، دولت پاکستان اعلام کرده است که تعداد هشت هزار و ۵۲۰ نفر از شهروندان این کشور در عربستان حقوق خود را دریافت نکرده اند.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با هشدار در مورد وضعیت شهروندان پاکستانی خواستار تهیه و تدارک امکانات فوری برای آنها شده است.

از سویی دیگر هزاران شهروند هندی نیز در عربستان سعودی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. مقامات هندی اعلام کرده اند در حال رایزنی با مقامات سعودی هستند تا زمینه بازگشت اتباع هندی که از کار بیکار شده اند را فراهم سازند.

«سوشما سوراج» وزیر امور خارجه هند در پارلمان این کشور اعلام کرده است یکی از مقامات وزارت خارجه برای بررسی وضعیت ۱۰ هزار تبعه بیکار شده هندی به ریاض سفر می کند.

گزارش ها حاکی از آن است مدیر یکی از شرکت های اعزام کننده کارگران فیلیپینی به عربستان سعودی اعلام کرده است تعدادی از اتباع این کشور که در عربستان بیکار شده اند مجبور به گدایی هستند.

برخی گزارشها حاکی از آن است ۲۰ هزار از اتباع فیلیپینی به علت بحران شدید اقتصادی در عربستان سعودی بیکار شده اند.

اقتصاد عربستان سعودی که به نفت وابسته است با بحران و رکودی شدید مواجه شده است و دولت سعودی قادر نیست بودجه پروژه های عمرانی را تامین کند. دهها هزار نفر کارگر خارجی نیز با معضل بیکاری روبرو شده اند و قادر به تامین معاش خود نیستند.