علی اصغرمحمدی: انتخابات شوراهای دانش آموزی روز اول آبان ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی، مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه است.معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: دانش آموز باوری مقدمه دانش آموز محوری است.

باقر پیشنمازی در مورد علت تعیین آبان ماه برای برگزاری این انتخابات اظهار داشت: دانش آموزان یک ماه فرصت دارند تا یکدیگر را بشناسند و افراد توانمند را شناسایی کنند و به آن‌ها رأی دهند.

مسئولیت و ترکیب اعضای ستاد اجرایی

مسئولیت و ترکیب اعضای ستاد اجرایی برگزاری انتخابات در مدرسه شامل مدیر مدرسه، معاون پرورشی و4 نفر از دانش آموزان به ترتیب رئیس ستاد، رئیس صندوق، نایب رئیس صندوق و منشی است، البته صحت انتخابات باید به تأیید شورای مدرسه برسد.

داوطلبان عضویت در شورای دانش آموزی باید متخلق به اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مقبولیت در بین دانش آموزان  باشند، روحیه مسئولیت پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران را داشته باشند، از نظم و انضباط تحصیلی و رو به رشد برخوردار باشند،  وضعیت رفتاری مناسبی داشته باشند، شورای دانش آموزی نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری ایفا می‌کند، این شورا به منظور جلب مشارکت دانش آموزان و شرکت آنان در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدارس می‌توانند نسبت به تشکیل کمیته‌های مختلف اقدام کنند.

سال گذشته تحصیلی نهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی همزمان در مدارس سراسر کشور،  برگزار شد.