همشهری آنلاین- علی شاکری: تیم ملی هندبال جوانان هم با نگرفتن سهمیه صعود به مسابقات جهانی به سرنوشت تیم ملی بزرگسالان گرفتار شد و ناکامی‌اش در رقابت‌های اخیر جوانان آسیا در امان اردن انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون هندبال کرد که قبل از حضور در این بازی‌ها دل به روی سکو رفتن آن دوخته بود.

پیرامون عملکرد تیم ملی هندبال جوانان در مسابقات آسیایی اردن، سرمربی این تیم در دفاعیه‌ای از خود در گفت و گو با همشهری آنلاین به طور صریح گفت: هر چند هنوز نتوانستم با گذشت یک هفته به این جمع‌بندی برسم که چگونه به عراق باختیم!؟، اما این واقعیت را هم بگویم که با توجه به ضعف تکنیکی بازیکنان و نداشتن هندبال پایه خیلی به کسب مقام خوش‌بین نبوده‌ام.

می‌دانم که بازی با عراق روز بد ما بود و بازیکنانم چوب بازی بی‌برنامه و دیمي خود را خوردند، اما تکرار می‌کنم، اگر ده بار هم دو تیم با هم روبرو شوند، ما برنده‌ایم، ولی چه می‌شود کرد. آن اتفاق تلخ افتاد و حالا هم نمی‌شود خیلی حسرت گذشته را خورد !

کیوان صادقی افزود: شاید باورتان نشود، هنوزم که هنوز است در دلایل و چرایی آن باخت لعنتی به دلیل قانع کننده‌ای جز روز بد نرسیدم و پاسخی برای آن پیدا نکرده‌ام. در روزی که عراق البته با آن عراق سال‌های پیش کاملا تفاوت پیدا کرده بود و اردوهای خوبی در اروپا داشت و از همه بدتر آن که با بازیکنان صغرسنی با سرو صورت برای بردن ما می‌جنگیدند تا ما را ببرند، بازیکنان ما مغرور و شل و وارفته در اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند و پس از غافلگیری نیمه اول، در نیمه دوم هم به جای جبران، دستپاچه و شتاب‌زده توپ‌ها را به در و دیوار زدند.

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان ادامه داد: بعد از آن باخت اگر چه با کره بازی نزدیکی داشتیم و با از دست دادن فرصت‌های تک به تک با دو گل اختلاف با بهترین نتیجه در مقایسه با گذشته باختیم و در مقابل ژاپن هم به رغم مساوی از صعود بازماندیم، اما شکست برابر عراق مانع از صعود ما شد. این در حالی است که همین ژاپن دو سال پیش در تبریز با شکست تیم ایران در بازی رده‌بندی سوم شده و نگذاشته بود ما با استفاده از امتياز میزبانی جهانی شویم. می‌خواهم بگویم این یک بدشانسی و اتفاق تلخ و دور از انتظار برای تیم ما بود.

سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به قضاوت جهت دار داوران اردنی گفت: یکی از بحث‌انگیزترین کارهای داود توکلی، رئیس ایرانی کمیته داوران هندبال آسیا انتخاب کوبل داوری اردنی برای بازی با عراق، آن هم در حضور داوران بی‌طرف اروپایی بود. خود آقای مهدوی شاهد بودند که آنها چقدر به ضرر ما سوت زدند تا جایی که داد حیدرپور، سرپرست تیم ما را که خود داور هندبال است در آوردند و باعث اخراجش از بازی شدند.

  • من قول روی سکو رفتن را ندادم

کیوان صادقی در خاتمه عنوان داشت: من هیچ قولی برای روی سکو رفتن نداده بودم و تلاشم نیز این بود که با این تیم نتیجه‌ای بهتر از گذشته به دست آوریم. برای این هدف هم قاسم شعبانپور و رسول کشانی، از برجسته‌ترین مربیان را هم در کادر فنی این تیم قرار دادم که جا دارد از هر دوی آنان تشکر کنم. در همین حال این واقعیت را نیز باید اعتراف کنم که هندبال ایران در پایه بسیار ضعیف است و نیاز به تلاش همه‌جانبه دارد. بازیکن جوان با مهارت خوب کم داریم و اکثرشان به صورت دیمي می‌رویند. باید در کارهای پایه‌ای خیلی کار کنیم تا به حریفان برسیم. در همین تیم اعزامی در دو پست گوش راست و پخش دچار مشکل بودیم و این را خود آقای مهدوی از نزدیک به چشم دیدند. به جز این در درون دروازه هم فاقد گلر مطمئنی بودیم و از همه بدتر این که آن شکست لعنتی کار دست ما داد و دیگر به رغم تلاش فراوان نتوانستیم جبران کنیم.