هشتمین همایش سراسری روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران از دوشنبه 23 مهر با حضور بیش از 500 روحانی در سالن همایش‌های کوثر واقع در سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش آغاز شد و طی3روز مقامات کشوری و لشکری متعددی با حضور در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار همشهری، در مراسم افتتاحیه، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری، سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار نجار  وزیر دفاع و محمود علوی  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی شرکت داشتند.

در افتتاحیه مفصلی که با توجه به حضور احمدی‌نژاد با تدابیر امنیتی همراه بود و البته از جذابیت ویژه‌ای نیز سود می‌برد، گروه دژبان نمایشی جالب از مراسم تشریفات نظامی اجرا کردند.

سپس رئیس‌جمهوری  با اشاره به اهمیت سازمان عقیدتی- سیاسی در ارتش و لزوم مکتبی بودن این نهاد قدرتمند در نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد شکوه و اقتدار ارتش می‌تواند رعب و وحشت را در دل دشمنان این ملت پرافتخار بیش از پیش تثبیت کند.[در همین ارتباط]

سخنران بعدی روز نخست این همایش فرمانده کل ارتش بود. سرلشکر صالحی نیز با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) در دستور تأسیس سازمان عقیدتی‌-سیاسی در بیست و چهارم مهر ماه 1360 خاطر نشان ساخت این سازمان موجب شده است ارتش جمهوری اسلامی به هیچ وجه خود را درگیر دسته بندی‌های سیاسی نکند و از هرگونه سیاسی گری پرهیزکند.

وی وعده داد کارکنان و خانواده‌های محترم ارتش در  انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند و بدون ایجاد هیچ تنش و جهت‌گیری سیاسی رأی خود را به صندوق می‌اندازند.

سپس حاضران برای استراحت دقایقی را در محوطه سازمان عقیدتی سیاسی قدم زدند و دوستان قدیمی که فرصتی مناسب یافته بودند به گفت‌وگو و یادآوری خاطرات پرداختند.

پس از ضیافت ناهار و اقامه نماز، مدعوین بار دیگر به سالن اجتماعات بازگشتند که در این بخش از 15 روحانی برجسته که در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری در سطح کشور حائز بالاترین امتیازها شده بودند تقدیر و قدردانی شد.

روز دوم همایش هشتم با سخنرانی صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به‌کار کرد. وزیر فرهنگ نیز از تلاش‌های بی‌وقفه سازمان برای گسترش مفاهیم دینی و ارزشی در سطح ارتش و در نهایت کل کشور قدردانی کرد و وجود چنین نهاد‌هایی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی ایران خواند.

سپس مهندس باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جایگاه قرار گرفت و با بیان ویژه خود در فضایی دوستانه‌تر روحانیون مدعو را مخاطب قرار داد.

وی با بیان اینکه در حضور شما دوستان از دین سخن گفتن همچون درس دادن درس یک شاگرد نزد استاد است ترجیح داد به برخی از مهم‌ترین موضوعات کشور و البته مجلس اشاره کند.

وی گفت ماجرای دوم خرداد شوکی بود که کشور را  لرزاند که معتقدم نیاز بود. اتفاق بدی در کشور در حال وقوع بود اینکه فرزند، دیدگاه پدر را درک نمی‌کند یا نمی‌پذیرد. وی از آن دوران تعبیری همچون جعبه دنده خودرو کرد و گفت چرخ دنده‌ها همگی در حال گردش بودند اما با یکدیگر درگیر نبودند. به بیان دیگر پدر حرف خود را می‌زد و فرزند نیز حرف خود را. اما امروز در دولت نهم سعی شده است این مشکل برطرف شود و دولت نهم با همان قوتی شعارهای انقلابی می‌دهد که در سال 57 و 58 می‌داد.

برنامه بعد از ظهر روز دوم نیز همچون روز نخست پس از صرف اقامه نماز و اندکی استراحت با سخنرانی یکی دیگر از مدعوین آغاز شد و این بار حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر کشور با حاضران گفت‌وگو کرد.

پورمحمدی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی بیشترین میزان روحانی که به‌طور مستمر در کشور فعالیت دارند را در اختیار دارد و این تمرکز حتی از مجموعه استادان دانشگاه‌ها نیز بیشتر است.

وی سپس در خطابه‌ای که در نهایت مورد تمجید دوستان روحانی وی نیز قرار گرفت با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ داخلی و گام‌های بسیار مهم برداشته شده در دولت نهم گفت: افتخار این دولت ارزشمداری و اصولگرایی است. دولت نهم در حالی اقتدار در عرصه بین‌المللی را تجربه می‌کند که حتی یک لحظه در مقابل خواسته‌های نامشروع غرب تمکین نکرده است و اتفاقا بیش از هر زمان دیگری بر اصول انقلابی خود پافشاری دارد.