همشهری آنلاین: معاون دادستان مشهد گفت: جاعلان سایت دروغین ثبت‌نام از افراد برای دفاع از حرم‌های مطهر در سوریه و عراق در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ايرنا، قاضی حسن حیدری افزود: در این رابطه چهار نفر از جمله فردی با نام مستعار «ابو حر» دستگیر شد.

وی اظهار کرد: نیروهای سپاه پاسداران به هنگام رصد سایت‌ها و شبکه‌های مجازی به اطلاعاتی دست یافتند مبنی بر فعالیت سایتی جعلی که با غصب عنوان سپاه اقدام به ثبت‌نام برای دفاع از حرم‌های مطهر و اعزام به سوریه و عراق می‌کند.

وی افزود: با دستور ویژه قضایی رصد اطلاعاتی در این زمینه انجام و مشخص شد جاعلان این سایت با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از آنان دستگیر شدند، گفت: از این متهمان پرونده اسناد و احکام جعلی سپاه به دست آمده است.

وی تصریح کرد: طی استعلام‌های صورت گرفته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص شد که این افراد هیچ سابقه‌ای به عنوان مدافع حرم نداشته و به هیچ وجه به عنوان مستشار نظامی به خارج از کشور اعزام نشده‌اند و تمامی اسناد آنان در این رابطه جعلی است.

قاضی حیدری گفت: تحقیقات انجام شده نشان داد این افراد برای جذب و جلب اعتماد جوانان از شیوه‌هایی چون پوشیدن لباس‌های مشابه مدافعان حرم و خاطره‌گویی‌های دروغین از صحنه‌های جنگ در این کشورها استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی از این جاعلان در قالب این اظهارات جعلی سعی می‌كردند از عواطف و احساسات جوانان سوء استفاده کنند.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: دستگاه قضایی با این افراد و کسانی که دست به چنین اقداماتی بزنند با قدرت و قاطعیت برخورد می‌کند و متهمان این پرونده نیز در بازداشت به سر برده و پرونده در دست بررسی‌های بیشتر است.

وی ادامه داد: کسانی که از این جاعلان شکایت دارند می‌توانند به مجتمع قضایی انقلاب اسلامی واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند.