همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از عزم جدی شهرداری برای جمع آوری متکدیان و لزوم همراهی دستگاه‌های مختلف همچون بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبدالهی در نشست خبری با اشاره به دیدارهای اخیرش با استاندار تهران برای حل معضلاتی همچون اعتیادف تکدی‌گری و ... در پایتخت گفت: همچنین یک جلسه نیز با وزیر کشور برای حل این مشکلات برگزار شد و این درحالیست که جلسات طولانی مدت فراوانی در بدنه شهرداری برای حل این آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم درباره آسیب‌های اجتماعی افزود: پدیده‌هایی همچون اعتیاد، تکدی‌گری و شبه متکدی نیازمند آگاهی رسانی به مردم است و قطعا ایجاد کارگروه رسانه‌ای برای حل مباحثی همچون اعتیاد، فقر، حاشیه نشینی، تکدی‌گری و تحکیم خانواده‌ها لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اشاره به تغییر چهره شهر در دهه کرامت گفت: شهر تهران در دهه کرامت تغییر شکل داد و با همفکری متخصصان گرافیک و کارشناسان اجتماعی نسبت به طراحی پیام‌های آموزشی بر روی بیلبردها اقدام کردیم و در مناسبت‌های بعدی همچون اعیاد قربان و غدیر، هفته دفاع مقدس و ... شهر تغییر می‌کند و همچنین به زودی پیام‌های آموزشی در خصوص تحکیم خانواده و آسیب‌های فضای مجازی در خانواده رونمایی می‌شود.

وی در باره آخرین وضعیت جمع آوری متکدیان با بیان اینکه استاندار همه دستگاه‌ها را دعوت به همکاری در بحث برخورد با متکدیان کرده است گفت: 12 محور آلوده همچون میدان توحید، شناسایی و با مشارکت پلیس و سایر دستگاه‌ها نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کرده‌ایم و طی یک هفته حدود 800 نفر ساماندهی شدند و این در حالیست که تعدادی از آنها که حدود 5 درصد هستند را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. با رایزنی‌های انجام شده با اداره اتباع مقرر شد این افراد به کشور خود برگردانده شوند و همچنین متکدیان معتاد نیز به کمپ‌ها معرفی شدند و کودکان کار نیز به بهزیستی تحویل داده شدند.

عبدالهی همچنین از آماده سازی دو کمپ دیگر با ظرفیت مجموعا 2000 نفر خبر داد و گفت: این کمپ‌ها در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص جمع آوری متکدیان از شهرداری و پلیس مطالبه دارند، ادامه داد: این در حالیست که بهزیستی، ستاد کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری و فرمانداری نیز باید پای کار آمده و قانون همه وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ است و تنها شهرداری بخشی از این زنجیر است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم گفت: مردم باید بدانند که بسیاری از این متکدیان نه تنها وضعیت نامناسبی ندارند بلکه تکدی‌گری را به عنوان یک شغل انتخاب کرده و درآمدهای نجومی کسب می‌کنند و باید در این زمینه آگاه شوند.