همشهری آنلاین- علی شاکری: مسئولیت برگزاری رقابت‌های والیبال باشگاه‌های مردان آسیا در میانمار به سعید درخشنده از ایران سپرده شده است. وی از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا به عنوان رئیس کمیته کنترل این مسابقات منصوب شده و هم اکنون به عنوان بالاترین مقام اجرائی، این بازی‌ها را نظارت و سرپرستی می‌کند.

درخشنده در گفت و گو با همشهری آنلاین با ستودن امکانات میانمار یا همان برمه سابق در فراهم کردن امکانات مناسب برای تیم‌های شرکت‌کننده می‌گوید: میانماری‌ها که قبلا میزبانی مسابقات زیر 23 سال آسیا را انجام داده‌اند، با داشتن سه سالن 5 هزارنفری و دو سالن 3 هزار نفری با هتل و پلاژهای اختصاص پیدا کرده برای مسئولين اجرایی، آن هم در دل یک مجموعه زیبای ورزشی همه را شگفت‌زده کرده‌اند.

وی که تاکنون مسئولیت مسابقات مهم آسیایی و جهانی را بر عهده داشته، همه چیز را عالی ذکر کرد و افزود: مسابقات در شهر «ناى پى تا» انجام مي‌شود که قرار است در آینده نزدیک جایگزین شهر «ران گون» که الان پايتخت ميانمار است، شود.

عضو قدیمی کمیته مسابقات AVC با اشاره به برگزاری مسابقات نوجوانان آسیا در سال آینده در این شهر گفت: میانماری‌ها با گرفتن این میزبانی‌ها به دنبال جلب اعتماد کنفدراسیون والیبال آسیا و سایر کنفدراسیون‌ها برای مسابقات بزرگ‌تر هستند.

درخشنده همچنین در مورد غیبت نمایندگان ترکمنستان و عربستان در آستانه بازی‌ها، از جریمه آنان خبر داد و در باره رها کردن اماراتی‌ها از ادامه رقابت‌ها گفت: آنها پس از زلزله طی مکاتبه رسمی خواستار ترک بازی‌ها شدند که پس از آن من با خواسته مسئولين باشگاه الجزیره موافقت کردم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سئوال که تیم‌های شرکت‌کننده تا چه اندازه از میزبانی این دوره رضایت داشتند، گفت: همانطور که گفتم امکانات و تجهیزات فراهم شده، از هتل‌های 5 ستاره گرفته تا امکانات خوب سالنی و از همه مهم‌تر این که رئيس فدراسیون والیبال میانمار با داشتن فرودگاه و هتل‌های بزرگ و هزینه فراوان شرایطی را رقم زده که برای بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده دور از انتظار است.