همشهری آنلاین: دادستان کل کشور اعلام کرد مهم‌ترین جرمی که در کشور اتفاق می‌افتد قاچاق مواد مخدر است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین قربانعلی دری نجف آبادی گفت: هم‌اکنون قاچاق مواد مخدر مهمترین جرم حاد در کشور به شمار می‌رود.

نجف‌آبادی یکشنبه 29 مهر در تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مواد مخدر از جمله جرایمی است که به‌تبع آن جرایم دیگری به وجود می‌آید که مخل امنیت و آسایش است.

وی اظهارداشت: ازآنجاییکه ریشه و علت قاچاق و استعمال مواد مخدر در خارج از کشور است، کنترل و مقابله با آن نیز به مراتب سخت تر و پیچیده تر از جرایمی است که ریشه داخلی دارد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: رشد آمار قاچاق و کشفیات مواد مخدر در کشور نگران‌کننده است که در این‌باره دست‌های آلوده‌ای در خارج از کشور در میان است.

وی بابیان این مطلب که فریاد جمهوری‌اسلامی برای کاهش تولیدات موادافیونی در افغانستان به جایی نرسیده است، تولید سالانه هشت هزار تن مواد مخدر در این کشور همسایه را برای منطقه و ایران نگران‌کننده دانست.

دادستان کل کشور تامین امنیت و آرامش آحاد مردم را وظیفه خطیر دستگاه‌های مختلف در کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا دادستانی تمامی عزم خود را برای برقراری امنیت جزم کرده است.

دری نجف آبادی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، از تمامی احزاب و جناح‌های سیاسی درخواست کرد تا با رعایت تمامی اصول اخلاقی در مسیر رقابت سالم حرکت کنند.

وی، با بیان اینکه یک جناح سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند، افزود: همه جناح‌ها باید دست در دست هم و با اتحاد و انسجام کشور را اداره کرده و حضوری پرشور در صحنه انتخابات داشته باشند.

دری نجف‌آبادی برگزاری سالم، با صلابت و مقتدارانه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را از اهداف دادستانی کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود این انتخابات با کمک رسانه‌ها به شکل مطلوبی برگزار شود.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به نقش آذربایجان در مبارزات انقلابی و پیروزی انقلاب اسلامی، از این استان به عنوان نماد غیرت و شرف و سرشار از منایع غنی طبیعی و انسانی یاد کرد.

دری نجف آبادی گفت: انتظار از مردم تبریز و آذربایجان شرقی نیز این است تا با تاسی از فرهنگ عالی اسلامی در افزایش سطح فرهنگ عمومی، همچون گذشته گام بردارند.

وی، با بیان این مطلب که، من از مساله قومیت گرایی در این منطقه نگرانی ندارم، خاطرنشان ساخت: تربیت نسل جدید با اخلاق اسلامی جلوی تمامی ترفندهای بیگانگان را می‌گیرد.

دری نجف‌آبادی، ضریب امنیتی بالا در آذربایجان‌شرقی را از مزیت‌های برجسته این منطقه دانست و اظهارداشت: چنین شرایطی زمینه بسیار مناسبی برای امر سرمایه‌گذاری است.

وی، حمایت از سرمایه‌گذاران توسط دادستانی کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید توجه داشت که جلب و جذب سرمایه‌گذاری به داخل کشور هنر است نه فراری دادن این افراد از کشور.