اعضای باند آدم‌ربایی که پس از ربودن مرد جوانی در بندرعباس قصد اخاذی ۳۰۰ میلیون تومانی از خانواده‌اش را داشتند، وقتی به خواسته خود نرسیدند، گروگانشان را به قتل رساندند.

دي‌ماه سال گذشته زماني كه جوان 34ساله‌اي از خانه‌شان در محله چهارراه پگاه شهر بندرعباس خارج شد تا به محل كارش برود، توسط چند مرد مسلح ربوده شد. آدم‌ربايان چند روز بعد در تماس با خانواده گروگان درخواست 300ميليون تومان پول نقد براي آزادي او كردند. تماس‌هاي تهديد‌آميز آنها ادامه داشت تا اينكه وقتي به خواسته خود نرسيدند، دست به جنايت زدند و گروگانشان را به قتل رساندند. سپس تصاويري از جسد مقتول را در فضاي مجازي منتشر كردند و پس از آن بود كه خانواده گروگان با ديدن تصاوير فرزندشان راهي اداره آگاهي شدند و از ماجراي آدم‌ربايي و قتل خبر دادند.

با شكايت خانواده مقتول، تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند. بررسي‌هاي تخصصي از اين حكايت داشت كه تصاويري كه آدم‌ربايان از جسد مقتول منتشر كرده بودند، درست بوده و آنها وي را به قتل رسانده‌اند. در ادامه پرونده در اختيار تيم جنايي پليس آگاهي قرار گرفت و رديابي‌ها براي دستگيري قاتلان شروع شد. كارآگاهان در جريان بررسي‌هاي تخصصي به سرنخ‌هايي از آدم‌ربايان دست يافتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد آنها اعضاي يك باند شرارت هستند كه تا‌كنون سوابق زيادي در ترانزيت موادمخدر، آدم‌ربايي و شرارت داشته‌اند. درحالي‌كه پليس موفق به شناسايي 3عضو اين باند شده بود، عمليات دستگيري آنها كليد خورد. به اين ترتيب 2 نفر از متهمان در بندرعباس و يكي ديگر در شهرستان رودان كرمان دستگير شدند.

آنها پس از انتقال به اداره آگاهي به آدم‌ربايي و قتل گروگانشان اعتراف كردند و در ادامه معلوم شد كه افراد ديگري هم با اين باند در زمينه آدم‌ربايي و قاچاق موادمخدر همكاري داشته‌اند. يكي از آنها كارمند اداره‌اي در استان كرمان بود. اين مرد در تمام نقشه‌هاي آدم‌ربايي همراه آدم‌ربايان بود و براي اينكه كسي به آنها شك نكند و به‌راحتي بتوانند نقشه‌شان را عملي كنند از خودروي خودش استفاده مي‌كرد تا درصورت مواجه شدن با پليس مشكلي براي اعضاي باند به‌وجود نيايد. به اين ترتيب دستور بازداشت اين مرد و متهمان ديگر پرونده نيز صادر شد و آنها يكي پس از ديگري به دام پليس افتادند.

به گفته سردار ملكي، رئيس پليس استان هرمزگان در ادامه تحقيقات از اعضاي اين باند آنها اعتراف كردند كه در آبان‌ماه سال گذشته نيز در يكي از شهرستان‌هاي استان كرمان اقدام به ربودن مردي كرده و به همين اتهام تحت تعقيب پليس كرمان قرار دارند. وي ادامه داد: يكي از اعضاي اين باند از سركردگان ترانزيت مواد‌مخدر در منطقه شرق استان هرمزگان است كه سوابق مجرمانه متعددي در اين زمينه دارد و مأموران موفق شدند او را كه به استان خراسان رضوي گريخته بود با شگردهاي پليسي به بندرعباس كشانده و درآنجا دستگير كنند.

سردار ملكي گفت: يكي از اعضاي باند مهارت زيادي در رانندگي دارد و به همين دليل هنگام اجراي نقشه آدم‌ربايي هميشه نقش راننده را بازي مي‌كرد. با دستگيري 6عضو اين باند مخوف كه 57، 34، 35، 28و 27ساله هستند، 4دستگاه خودرو، ازجمله يك دستگاه ب‌ام‌‌و كه سند آن به نام پسربچه‌اي چهارساله است همراه سلاح و مهمات كشف و تمامي متهمان راهي زندان شدند.