براساس گزارش BBC، اين تصميم درپي دريافت گزارشهايي از آمريكا و كرهجنوبي مبني بر انفجار گوشيهاي نوت 7 در زمان شارژكردن يا پس از آن گرفته شدهاست. شركت سامسونگ اعلام كرد هركسي كه اين گوشي را خريداري كرده ميتواند آن را با يك دستگاه جديد تعويض كند.
به گفته اين شركت تشخيص باطريهاي مشكلدار در ميان 2.5 ميليون نوت 7 فروخته شده كار دشواري است، از اين رو از تمام افرادي كه اين گوشي را خريدهاند درخواست شده تا آن را براي تعويض به نمايندگيها تحويل دهند. كو دانگ جين مدير عامل شركت سامسونگ موبايل ميگويد در فرايند توليد مشكلي كوچك ايجاد شده كه اين نقص را به بار آوردهاست، از اين رو يافتن اين مشكل بسيار دشوار است و اگرچه مرجوعسازي گوشيهاي فروخته شده هزينه زيادي براي سامسونگ به دنبال دارد، اما از آنجايي كه ايمني كاربران براي سامسونگ از اهميت بالاتري برخوردار است، تصميم به پسگرفتن گوشيها گرفته شدهاست.
سامسونگ اعلام كرد آمادهسازي گوشيهاي جايگزين دو هفته زمان خواهد برد. به گفته اين شركت فروش گوشي نوت 7 تاكنون در 10 كشور مختلف آغاز شدهاست،اما باطريهاي اين محصولات توسط شركتهاي مختلفي تامين شدهاند. اين نقص فني محصول جديد سامسونگ درست زماني رخ دادهاست كه تا برگزاري كنفرانس بزرگ اپل و معرفي محصولات جديد اين شركت تنها چند روز باقي ماندهاست.
طي روزهاي گذشته چندين كاربر سامسونگ نوت 7 گزارش دادند كه در زمان شارژ كردن، گوشيهايشان آتش گرفته يا منفجر شدهاست و شركت سامسونگ 35 مورد از اين گزارشها را به تاييد رساندهاست.
نوت 7 سامسونگ جديدترين سري از مجموعه فبلتهاي اين شركت است كه از زمان آغاز فروشش در 19 آگوست (29 مرداد 95) تاكنون مورد استقبال زيادي قرار گرفتهاست.