تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰

همشهری‌آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا پیش از آغاز نشست سران گروه ۲۰ با شی جینپینگ همتای چینی‌ خود دیدار کرد.

 در دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و شی‌ جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، دو طرف درباره مناقشات دریای چین جنوبی و امنیت در شبه‌جزیره کره به رایزنی پرداختند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهوری چین و آمریکا در هانگژو رایزنی صریحی درباره حکم اخیر دادگاه لاهه در خصوص ادعاهای چین در قبال مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی داشتند.

در این بیانیه آمده‌ است: اوباما تأکید کرد که آمریکا با تمامی کشورهای منطقه همکاری خواهد داشت تا از اجرای قوانین بین‌المللی و جلوگیری از اقدام‌هاي تجاری غیرقانونی اطمینان حاصل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،اوباما در این دیدار با همتای چینی خود در خصوص نگرانی‌های موجود درباره حقوق بشر و آزادی ادیان در این کشور رایزنی کرد.

تهدیدهای ناشی از امنیت سایبری از جمله دیگر مسائلی بود که در دیدار اوباما و جینپینگ به آن پرداخته شد.

کاخ سفید اعلام کرد: رهبران این دو کشور همچنین درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی به گفت‌وگو پرداخته و اعلام کردند، تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تهدیدی برای منطقه است.

اوباما و جینپینگ تأکید کردند دو کشور به تلاش‌های خود برای خلع‌ سلاح در شبه‌جزیره کره مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها