تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۵

پل هجرت در مسیر بزرگراه افسریه صبح فردا سه شنبه 14 شهریور در مراسمی با حضور شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سما، با افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بسیج با خیابان هجرت بخش قابل توجهی از ترافیک این مسیر کاهش یافته و دسترسی های محلی اصلی آسان تر می شود.

پل هجرت در محل تقاطع مذکور تامین کننده حرکت شمال بزرگراه به شرق آن به صورت یک پل چپگرد است و با طرح بهسازی بزرگراه بسیج و وجود رمپ های احداث شده مجاور پل حرکت دسترسی محلی شمال به غرب بزرگراه و همچنین مسیر جنوب به شرق بزرگراه و خیابان هجرت تامین می شود.

 با توجه به حرکت درمسیرهای محلی از بار سنگین بزرگراه بسیج کاسته شده  و ترافیک روان و قابل توجهی به وجود می آید.

به همین منظور شهرداری تهران بهسازی بزرگراه در محدوده تقاطع هجرت و احداث پل را در دستور کار خود قرار داده و پل مذکور را با مشخصات زیر احداث کرده است.

پل چپگرد جهتی تامین شده مسیر شمال به جنوب : این پل به طول 130 متر و عرض 20/13 به صورت مرکب متشکل از دو کوله در طرفین بزرگراه و 4 پایه در وسط با دهانه های 15 الی 34 متر با شالوده بتنی سطحی و عرشه فلزی با دال بتنی به ضخامت 20 سانتی متری به صورت سازه مرکب است .

رمپ غربی پل : این رمپ تامین کننده حرکت شمال بزرگراه بسیج به خیابان هجرت و به خیابان ائمه اطهار و دسترسی های محلی است .

رمپ جنوب به شرق پل : این رمپ نیز تامین کننده حرکت از جنوب بزرگراه بسیج به خیابان هجرت و خیابان وحدت و دسترسی های محلی و میدان شهید کلاهدوز است .

رمپ شمال شرقی پل : این رمپ تامین کننده حرکت خروجی خیابان هجرت به بزرگراه بسیج که متاسفانه به دلیل تملک اراضی پادگان 01 ارتش و عدم واگذاری آن به طور ناقص اجرا شده است.

دیوار سازی: ارتقاع این دیوارها از 5/2 متر تا 11 متر بوده که به صورت طره ای و بتن آرمه طراحی شده اند.طول کل دیوارهای حائل معادل 435 متر است.

راهسازی: شامل بهسازی بزرگراه افسریه به طول 1400 متر، کندروهای طرفین بزرگراه افسریه به طول 1160 متر و رمپهای راستگرد 5 عدد به طول 1660 متر است.