به گزارش سما، با افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بسیج با خیابان هجرت بخش قابل توجهی از ترافیک این مسیر کاهش یافته و دسترسی های محلی اصلی آسان تر می شود.
پل هجرت در محل تقاطع مذکور تامین کننده حرکت شمال بزرگراه به شرق آن به صورت یک پل چپگرد است و با طرح بهسازی بزرگراه بسیج و وجود رمپ های احداث شده مجاور پل حرکت دسترسی محلی شمال به غرب بزرگراه و همچنین مسیر جنوب به شرق بزرگراه و خیابان هجرت تامین می شود.
با توجه به حرکت درمسیرهای محلی از بار سنگین بزرگراه بسیج کاسته شده و ترافیک روان و قابل توجهی به وجود می آید.
به همین منظور شهرداری تهران بهسازی بزرگراه در محدوده تقاطع هجرت و احداث پل را در دستور کار خود قرار داده و پل مذکور را با مشخصات زیر احداث کرده است.
پل چپگرد جهتی تامین شده مسیر شمال به جنوب : این پل به طول 130 متر و عرض 20/13 به صورت مرکب متشکل از دو کوله در طرفین بزرگراه و 4 پایه در وسط با دهانه های 15 الی 34 متر با شالوده بتنی سطحی و عرشه فلزی با دال بتنی به ضخامت 20 سانتی متری به صورت سازه مرکب است .
رمپ غربی پل : این رمپ تامین کننده حرکت شمال بزرگراه بسیج به خیابان هجرت و به خیابان ائمه اطهار و دسترسی های محلی است .
رمپ جنوب به شرق پل : این رمپ نیز تامین کننده حرکت از جنوب بزرگراه بسیج به خیابان هجرت و خیابان وحدت و دسترسی های محلی و میدان شهید کلاهدوز است .
رمپ شمال شرقی پل : این رمپ تامین کننده حرکت خروجی خیابان هجرت به بزرگراه بسیج که متاسفانه به دلیل تملک اراضی پادگان 01 ارتش و عدم واگذاری آن به طور ناقص اجرا شده است.
دیوار سازی: ارتقاع این دیوارها از 5/2 متر تا 11 متر بوده که به صورت طره ای و بتن آرمه طراحی شده اند.طول کل دیوارهای حائل معادل 435 متر است.
راهسازی: شامل بهسازی بزرگراه افسریه به طول 1400 متر، کندروهای طرفین بزرگراه افسریه به طول 1160 متر و رمپهای راستگرد 5 عدد به طول 1660 متر است.