امسال قرار است علاوه بر 2هزار و 710زن سرپرست خانواري كه به نوعي در توليد و عرضه پوشاك نقش دارند 13توليدكننده جديد نيز در نمايشگاه زنان و توليد ملي مشاركت داشته باشند. فهيمه فيروزفر، رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار هدف از برگزاري نمايشگاه زنان و توليد ملي را جلب اعتماد مردم به توليدات داخلي دانست و افزود: كيفيت كالاهايي كه در داخل توليد ميشود آنقدر بالاست كه حتي از ايتاليا متقاضي توليدات ما هستند درحاليكه متأسفانه در كشور ما مديريت توليد وجود ندارد.
وي با بيان اينكه در دوره قبل توليدكنندهاي طي 10روز 700ميليون تومان فروش داشت، گفت: در اين دوره با خيل عظيم افرادي كه در حوزه پوشاك به شكل خانگي كار ميكنند روبه رو هستيم كه چون امكان حضور آنها در نمايشگاه وجود نداشت، تصميم گرفتيم تا شبكهاي براي مشاغل خانگي تشكيل دهيم و حتي شايد در دورههاي آينده نمايشگاهي نيز ويژه اين گروه برگزار كنيم.
بنابراين گزارش، 22توليدكننده پوشاك زنانه، 23توليدكننده پوشاك مردانه، 12توليدكننده پوشاك كودك، 3توليدكننده زيورآلات، 3توليدكننده صنايعدستي، 2توليدكننده كالاي خواب، 2توليدكننده محصولات حجاب و يك توليدكننده محصولات چرم در نهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي حضور خواهند داشت. فيروزفر در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هماكنون بيش از 300هزار زن سرپرست خانوار شناسنامهاي در تهران داريم، افزود: بررسيهاي هشت ساله ما نشان ميدهد ميانگين سني زنان سرپرست خانوار از50به 39سال كاهش يافته و در همين مدت تعداد مطلقهها و بدسرپرستها نسبت به افرادي كه همسرانشان فوت كردهاند بيشتر شده است.
وي دراين باره به آمار تفكيكي اشاره كرد كه نشان ميدهد از سال86تا 90از مجموع افرادي كه به ستاد توانمندي زنان شهرداري مراجعه كردهاند 30.3درصد مطلقه، 43.27درصد همسر فوت شده، 3.87درصد مجرد و 22.2درصد بدسرپرست بودند، اين درحالي است كه از سال 91تا اوايل 95از مجموع افرادي كه به ستاد مراجعه كردند 35.18درصد مطلقه، 24.83درصد همسر فوت شده، 7.12درصد مجرد و 32.51درصد بدسرپرست هستند.
گفتنی است هشتمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز با حضور ۸۶ برند برتر کشور و بیش از ۲ هزار بانوی سرپرست خانوار، ۱۱ تا ۲۳ اسفند94 در بوستان گفتگو برگزار شد.در این دوره 2هزار و 569 بانوي حاضر در اين نمايشگاه كه تحت حمايت ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري در مراكز مهارتآموزي كوثر فعاليت کردند، با اين برندها همكاري كرده و تحت حمايت آنها توليدات خود را روانه بازار كردند. 25درصد غرفههاي فضاي داخلي نمايشگاه به توليدات كوثرهايي اختصاص يافت كه كيفيت آنها به حد برند رسيده بود.