همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: افرادی که زمینه پیوستن به داعش داشته‌اند کارکنان وزارت اطلاعات با خوش رفتاری و رعایت اخلاق اسلامی زمینه انصراف آنان به این عرصه فراهم کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جلسه شورای اسلامی استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید رئیسعلی دلواری بر توجه به اتحاد و وحدت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف مبارزه با استعمار و استکبار دارای کارنامه درخشانی است که نام میرمعنا در راندن متجاوزان از جزیره خارگ و رئیسعلی دلواری  در مبارزه با بیگانگان و  وجود علما و شخصیت‌های مهمی در این عرصه مانند ستارگانی بی غروب می‌درخشد.

وی دلاورمردی، آزادگی، دفاع از ناموس، وطن، رشادت و شجاعت از ویژگی‌های مردم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن چهره‌های مهم مبارزاتی، فرهنگی، نخبه‌ دارای شهره جهانی است و هیچ چیز نمی‌تواند بر آنها سایه بیاندازد.

علوی با تاکید بر توسعه خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: اگر خدمت رسانی به مردم خوب ارائه شود توانسته‌ایم جایگاه و شان مردم را پاس بداریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام در ارائه خدمات مطلوب به مردم تاکید کرده است افزود: تعلیمات اسلامی باید با وسعت و بلند نظری به آن توجه شود چراکه اسلام  نه تنها جلو زندگی نگرفته بلکه سبب حیات و زندگی ساز شده است.

وي افزود: حضور در پست‌های مدیریتی علاوه بر اینکه یک عرصه خدمت رسانی است بلکه یک آزمون الهی محسوب می‌شود.

علوی گره‌گشایی از کار مردم  را یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های مدیران دانست و تاکید کرد: خدمت به مردم باید بی منت باشد چراکه خدمت رسانی صدقه است.

وی با تاکید بر حفظ کرامت مردم در عرصه‌های مختلف افزود: ملتی که کرامت آن حفظ شود سبب کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ولایت در جامعه اسلامی یک نعمت الهی است گفت: باید همگان در زیر پرچم ولایت یکپارچه حرکت کنیم و از تفرقه و اختلاف در عرصه‌های اجتماع جلوگیری کنیم.

علوی با بیان اینکه بدون ولایت حرکت کردن سبب اختلاف و شکاف در جامعه می‌شود بیان کرد: گسست و شکاف در جامعه  سبب خدشه وارد شدن به امنیت و آرامش می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ولایت فقیه ستون نظام است، تاکید کرد: همه باید حول محور ولایت باشند و زیر پرچم ولایت در خدمت به جامعه تلاش کنند.

وی وضعیت امنیت و آرامش در ایران اسلامی را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: در حالی که در کشورهای منطقه آشوب است ولی در ایران امنیت پایداری برقرار که سبب حضور سرمایه‌گذاران دیگر کشورها شده است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و مسائل شرعی در همه امورات تصریح کرد: افرادی که زمینه پیوستن به داعش داشته‌اند کارکنان وزارت اطلاعات با خوش رفتاری و رعایت اخلاق اسلامی زمینه انصراف آنان در این عرصه فراهم کرده‌اند.