تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۰

همشهری آنلاین: شرکت ایرانسل یک میلیون و 200 هزار سیم‌کارت به مشترکان خود هدیه داده و از این تعداد 730 هزار سیم‌کارت در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه فعال شده است.

علیرضا قلمبر دزفولی - مدیر عامل شرکت ایرانسل - در نخستین سالگرد بهره برداری از شبکه تلفن همراه ایرانسل در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این شرکت هم اکنون 4 میلیون و 600 هزار مشترک فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه اپراتور دوم تلفن همراه هم اکنون 230 شهر کشور را زیر پوشش دارد، گفت: تا پایان سال تعداد شهرهای زیر پوشش به 300 شهر افزایش می‌یابد.

دزفولی گفت: در شبکه اپراتور دوم روزانه حدود 18 تا 20 میلیون پیام کوتاه ارسال و 14 میلیون تماس برقرار می‌شود.

وی درباره کیفیت نامناسب مکالمات در شبکه ایرانسل گفت: قطعی‌های شبکه زیر ساخت و فیبر نوری که خارج از حیطه مسئولیت این شرکت است موجب کاهش کیفیت و قطعی مکالمات در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه شده است ضمن آنکه کیفیت شبکه ما به نحوی به عملکرد شرکت‌های مخابراتی ارتباط دارد.

دزفولی افزود: شهرداری‌های تهران و اصفهان نیز مانع از توسعه شبکه ایرانسل شده اند که این امر در قطعی مکالمات و درصد موفقیت مکالمات تاثیر نامطلوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: ‌این مشکل با همکاری شهرداری‌های این دو شهر بزرگ حل شود. دزفولی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت به همه تعهدات مالی خود به دولت عمل کرده و تاخیری در واریز این تعهدات به حساب دولت نداشته است،‌ گفت: این شرکت برای پرداخت تعهدات مالی براساس قرارداد یک ماه فرصت دارد .

وی اضافه کرد: ایرانسل حدود 21 میلیارد تومان از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات از بابت "اینترکانکشن" طلب دارد و می‌تواند به صورت تهاتری این طلب را وصول کند اما با اینحال این طلب را وصول نکرده و حدود 100 میلیارد تومان به حساب وزارت ارتباطات واریز کرده است.

دزفولی گفت: با اینکه قرارداد اینترکانکشن از یک‌سال پیش آماده شده اما هنوز به امضا نرسیده است.

فردی مولمن - معاون مالی شرکت ایرانسل - نیز در نخستین سالگرد بهره‌برداری از شبکه تلفن همراه اپراتور دوم گفت: سرمایه گذاران بین المللی از نتیجه فعالیت شرکت MTN در ایران شگفت زده شده‌اند. 

وی افزود: عملکرد ایرانسل در افزایش ارزش سهام شرکت MTN تاثیر مثبت داشته است.
وی گفت: مدیران MTN به سرمایه گذاری بلندمدت در ایران بسیار خوشبین هستند و درباره تحریم‌های احتمالی نیز نگرانی ندارند چرا که این تحریم‌ها مشکل زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد نمی‌کند.

مولمن خاطرنشان کرد: شرکت MTN در 21 کشور دنیا فعالیت دارد و ایرانسل سومین شریک عمده در گروه MTN از نظر تعداد مشترکان است. 
شرکت MTN آفریقای جنوبی 49 درصد سهام شرکت ایرانسل(اپراتور دوم تلفن همراه کشور) را دراختیار دارد.