همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ در هفته دوم بوندس‌لیگا توانست با خوش‌اقبالی میزبان خود، شالکه را شکست دهد. بوروسیا دورتموند، یکی از مدعیان قهرمانی از لایپزیگ شکست خورد. دیدار تیم‌های ماینتس و هوفن‌هایم با تساوی ۴ بر ۴ خاتمه یافت.

  • شالکه صفر - بایرن مونیخ ۲

هفته دوم بوندس‌لیگای آلمان شامگاه جمعه (۹ سپتامبر / ۱۹ شهریور) با دیدار شالکه مقابل بایرن مونیخ آغاز شد. پیکار دو تیم که در حضور بیش از ۶۲ هزار تماشاگر برگزار گردید، با پیروزی ۲ بر صفر سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ خاتمه یافت.

بایرن مونیخ اگرچه این دیدار را پرشتاب آغاز کرد، اما آبی‌پوشان شالکه توانستند آرام‌‌آرام حریفی همطراز برای مدافع قهرمانی باشند و بایرن مونیخ را زیر فشار گذارند. نیمه نخست این دیدار علیرغم تلاش‌های دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم این دیدار نیز با پیکار تنگاتگ بازیکنان دو تیم آغاز شد. آبی‌پوشان شالکه اگر بخت بیشتری می‌داشتند، می‌توانستند دروازه حریف قدرتمند خود را باز کنند، اما این بایرن مونیخ بود که در نهایت توانست بهتر از موقعیت‌های خود سود جوید. در دقیقه ۸۱ بازی روبرت لواندوسکی نخستین گل تیمش را به ثمر رساند و کیمیش نیز در واپسین لحظات بازی با زدن گل دوم پیروزی بایرن مونیخ را قطعی ساخت.

بایرن مونیخ با دومین پیروزی پیاپی خود شش امتیاز اندوخته و صدر جدول بوندس‌لیگا را به خود اختصاص داده است.

  • آر‌.بی. لاپیزیگ یک - بوروسیا دورتموند صفر

تیم بوروسیا دورتموند که سرسخت‌ترین رقیب بایرن مونیخ در فصل جاری محسوب می‌شود، هفته دوم بوندس‌لیگا را با ناکامی پشت سر گذاشت. زردپوش‌های دورتموند اگر چه در مجموع بر میزبان خود، لایپزیگ برتری داشتند، اما نتوانستند از فرصت‌های به‌دست آمده سود جویند. لایپزیگ اما کارآیی بیشتری از خود نشان داد و یک دقیقه مانده به پایان بازی موفق شد با گل طلایی کیتا بر حریف قدرتمند خود پیروز شود.

  • بایر لورکوزن ۳ - هامبورگ یک

بایر لورکوزن نیز از تیم‌های موفق هفته دوم بوندس‌لیگا بود. لورکوزنی‌ها توانستند در دیداری پرهیجان و تنگاتنگ هامبورگ را ۳ بر یک شکست دهند. هامبورگ در دقیقه ۵۸ یک بر صفر از میزبان خود جلو افتاد، اما پیانپالو، مهاجم بایر لورکوزن با زدن گل تساوی در دقیقه ۷۹ و دو گل دیگر در واپسین لحظات بازی، پیروزی شیریني را برای تیمش به ارمغان آورد.

  • اینگولشتات صفر - هرتا برلین ۲

تیم هرتا برلین در هفته دوم به دومین پیروزی خود دست یافت و مانند بایرن مونیخ ۶ امتیازی شد. پایتخت‌نشین‌های برلین با نتیجه ۲ بر صفر میزبان خود، اینگولشتات را شکست دادند. ایبیزوویچ، کاپیتان و مهاجم بوسنیایی برلین در دقیقه ۸ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت و شیبر، در واپسین دقایق بازی گل دوم برلینی‌ها را به ثمر رساند.

  • فرایبورگ ۳ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک

بوروسیا مونشن‌گلادباخ که از تیم‌های قدرتمند فصل جاری محسوب می‌شود، هفته دوم بوندس‌لیگا را با ناکامی پشت سرگذاشت. گلادباخی‌ها با نتیجه ۳ بر یک از میزبان جنوبی خود، فرایبورگ شکست خوردند. دیدار دو تیم تا دقیقه ۸۵ بازی یک بر یک بود که فرایبورگ توانست ورق را برگرداند و با گل‌های فیلیپ و پترسون مونشن‌گلادباخ را از پیش رو بردارد.

 

  • ولفسبورگ صفر - اف ث کلن صفر

پیکار سبزپوش‌های ولفسبورگ و اف ث کلن پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. هر دو تیم در طول بازی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که در نهایت بی‌نتیجه ماند. ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش ولفسبورگ که در فصل جدید به این تیم پیوسته، در مجموع عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما در باز کردن دروازه کلن ناموفق ماند.

  • دارمشتات یک - آینتراخت فرانکفورت صفر

آبی‌پوشان دارمشتات نیز از تیم‌های موفق هفته دوم بوندس‌لیگا بودند. این تیم با نتیجه یک بر صفر از سد آینتراخت فرانکفورت گذشت و سه امتیاز مهم کسب کرد. گل طلایی این دیدار را سیریگو در واپسین لحظات بازی به ثمر رساند.

 

  • وردر برمن یک - آگسبورگ ۲

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ۲ بوندس‌لیگا تیم آگسبورگ توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود، وردر برمن بگذرد و سه امتیاز مهم کسب کند. گل پیروزی آٰگسبورگ در این دیدار را استافیلیدیس در پی یک ضربه‌ آزاد تماشایی به ثمر رساند.

 

  • ماینتس ۴ - هوفن‌هایم ۴

پیکارهای هفته ۲ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (21 شهريور) با دیدار ماینتس مقابل هوفن‌هایم پایان یافت. ماینتس که در نیمه نخست تیم برتر میدان بود، توانست در ۴۵ دقیقه اول بازی چهار گل به ثمر رساند و نیمه اول را با نتیجه ۴ بر یک به پایان برد. هوفن‌هایم اما در نیمه دوم چهره‌ای جنگنده از خود نشان داد و در عرض کمتر از یک ربع سه بار دروازه میزبان خود را باز کرد تا این دیدار با تساوی ۴ بر ۴ خاتمه یابد.