تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ با تیم‌های صربستان و لهستان دو مسابقه خواهد داشت، با تیم‌های برزیل، ایتالیا، روسیه، بلژیک و آرژانتین یک مسابقه می‌دهد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی به منظور بررسی لیگ جهانی 2016 و برنامه‌ریزی برای لیگ جهانی 2017 که از صبح امروز (سه‌شنبه 23 شهريور) با حضور کلیه اعضا در مقر FIVB در لوزان سوئیس آغاز شده بود، عصر امروز با قرعه کشی لیگ جهانی 2017 ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، در سطح یک لیگ جهانی سال 2017 دوازده تیم صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، امریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا با یکدیگر در گروه‌های متفاوت و در سه هفته مسابقه می‌دهند.

ملی پوشان ایران در هفته نخست 13 تا 15 خردادماه در ایتالیا به مصاف تیم‌های صربستان، ایتالیا و لهستان در گروه A می‌رود، در هفته دوم 20 تا 22 خردادماه در تهران با تیم‌های صربستان، آرژانتین و بلژیک در گروه D مسابقه می‌دهد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی 27 تا 29 خردادماه با تیم های برزیل، روسیه و لهستان در گروه H همگروه است که در بلژیک به مصاف آنان می‌رود.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی این رقابت‌ها با تیم های صربستان و لهستان دو مسابقه خواهد داشت و با تیم‌های برزیل، ایتالیا، روسیه، بلژیک و آرژانتین نیز یک مسابقه می‌دهد. ملی پوشان والیبال ایران در دور مقدماتی با تیم‌های فرانسه، آمریکا، بلغارستان و کانادا اصلا مسابقه نخواهد داد.

گروه بندی کامل سطح یک لیگ جهانی 2017 و کشور میزبان هر گروه به قرار زیر است:

** هفته نخست 13 تا 15 خردادماه 96 :
گروه A میزبان ایتالیا: صربستان، ایتالیا، لهستان و ایران
گروه B میزبان برزیل: برزیل، آمریکا، کانادا و بلژیک
گروه C میزبان روسیه: فرانسه، روسیه، بلغارستان و آرژانتین

** هفته دوم 20 تا 22 خردادماه 96:
گروه میزبان ایران D: صربستان، آرژانتین، بلژیک و ایران
گروه E میزبان بلغارستان: برزیل، لهستان، کانادا و بلغارستان
گروه F میزبان فرانسه: فرانسه، روسیه، آمریکا و ایتالیا

** هفته سوم 27 تا 29 خردادماه 96:
گروه I میزبان آرژانتین: صربستان، آمریکا، بلغارستان و آرژانتین
گروه H میزبان لهستان: برزیل، روسیه، لهستان و ایران
گروه L میزبان بلژیک: فرانسه، ایتالیا، کانادا و بلژیک

در لیگ جهانی سال 2016 تیم‌های صربستان، برزیل و فرانسه عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند.