همشهری‌آنلاین: آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش ۳۸ میلیارد دلار به توافق نهایی دست پیدا کردند.

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل، بسته کمک نظامی 10 ساله جدید آمریکا را برای اسرائیل نهایی کرده‌اند و روز چهارشنبه (24 شهريور) موافقت‌نامه‌ای را در این باره در واشنگتن امضا خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: یادداشت تفاهم به دست آمده بین این دو متحد نزدیک «بزرگ‌ترین وعده کمک نظامی دو جانبه در تاریخ آمریکا را پایه گذاری می‌کند».

مقام‌هاي بلندپایه دو طرف تاکید کردند: این توافق به معنای آن است که نتانیاهو ترجیح داده است یک موافقت‌نامه جدید را با اوباما - که دوران ریاست جمهوری‌اش ماه ژانویه به پایان می رسد - امضا کند، تا آن‌که چشم انتظار امضای یک موافقت‌نامه بهتر با دولت آینده آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز،بدين‌ترتيب رژیم صهیونیستی پذيرفته تا درخواست کمک های مالی بیشتر از کنگره فراتر از کمک های مصوب سالانه در بسته جدید را درخواست نكند، و همچنین با لغو تدریجی مجوز رژیم صهیونیستی مبنی بر صرف بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا در صنایع دفاعی این رژیم  موافقت كرده‌است.

برچسب‌ها