همشهری آنلاین: فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا آغاز شد. تیم‌های بایرن مونیخ و بارسلونا در نخستین دیدارهای این مسابقات اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و جشنواره گل به راه انداختند.

شامگاه سه‌شنبه (۱۳ سپتامبر / ۲۳ شهریور) فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با انجام هفت دیدار و از جمله با حضور تیم‌های صاحب‌نام بایرن مونیخ و اف ث بارسلونا آغاز شد. دیدار تیم‌های منچستر سیتی و بوروسیا مونشن‌گلادباخ به علت باد و باران شدید و نامساعد بودن هوا به روز چهارشنبه (۱۴ سپتامبر) موکول شد.

  • بایرن مونیخ ۵ - روستوف صفر

تیم بایرن مونیخ که از مدعیان کسب قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا است، در نخستین دیدار خود در گروه D به مصاف تیم روستوف از روسیه رفت. مونیخی‌ها در حضور ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس توانستند با نمایشی مقتدرانه حریف روس خود را ۵ بر صفر شکست دهند.

مونیخی‌ها که در ۷۷ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند، از همان دقیقه نخست حریف خود را زیر فشار قرار دادند و در دقیقه ۲۸ نیز به نخستین گل خود دست یافتند. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن توپ را از نقطه پنالتی وارد دروازه روستوف کرد و لحظاتی پیش از پایان نیمه نخست نیز توماس مولر دومین گل بایرن را به ثمر رساند.

بایرن مونیخ در نیمه دوم اگر چه همچنان کنترل میدان را در دست داشت، اما توانست بازی روان‌تری از خود به نمایش بگذارد و در به ثمر رساندن حملات خود کارآیی بیشتری نشان دهد. کیمیش، ملی‌‌پوش جوان بایرن مونیخ که چهره برتر میدان در نیمه دوم بود، در دقایق ۵۳ و ۶۰ دو بار دروازه روستوف را باز کرد و خوآن برنات، ملی‌پوش اسپانیایی بایرن با زدن گل پنجم در دقیقه ۹۰ شکست سنگین حریف را قطعی ساخت.

بایرن مونیخ با این موفقیت رکوردی جدید در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به جای گذاشت. مونیخی‌ها برای سیزدهمین بار پیاپی موفق شدند در خانه خود پیروز شوند. این رکورد پیش از آن با ۱۲ پیروزی به‌طور مشترک در دست بایرن مونیخ و منچسترسیتی بود.

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ پس از پایان این دیدار گفت: «من بسیار خوشحالم. ما لیگ قهرمانان را به خوبی آغاز کردیم. دیدار ما با روستوف آسان نبود، اما پس از زدن گل اول توانستیم بازی خود را روان‌تر انجام دهیم و موقعیت‌های بیشتری بیافرینیم.»

  • آیندهوون صفر - اتلتیکو مادرید یک

در دیگر دیدار گروه D تیم اتلتیکو مادرید در حضور ۳۴ هزار تماشاگر موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان هلندی خود، آیندهوون بگذرد و سه امتیاز مهم در خانه حریف به دست آورد. گل طلایی این دیدار را سائول نیگوئز در دقیقه ۴۳ بازی برای اتلتیکو مادرید به ثمر رساند.

  • اف ث بارسلونا ۷ - سلتیک گلاسکو صفر

تیم بارسلونا که مانند بایرن مونیخ در جمع مدعیان قهرمانی قرار دارد نیز نخستین آزمون خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را با قدرت‌نمایی پشت سر گذاشت و در گروه C مهمان اسکاتلندی خود، سلتیک گلاسکو را ۷ بر صفر در هم کوبید.

شش گل از هفت گل این دیدار توسط مثلث جادویی بارسلونا به ثمر رسید؛ مثلثی که لیونل مسی، نیمار و لوئیس سوارز آن را تشکیل می‌دهند. مسی با ۳ گل (دقایق ۳، ۲۷ و ۶۰)، سوارز با دو گل (دقایق ۷۵ و ۸۸) و نیمار با یک گل (دقیقه ۵۰) سهم بسزایی در این موفقیت داشتند. دیگر گل بارسا نیز توسط آندره اینیستا (دقیقه ۵۹) به ثمر رسید.

  • برگزاری دیدار با یک روز تأخیر

دیگر دیدار این گروه که قرار بود میان منچستر سیتی و بوروسیا مونشن‌گلادباخ انجام گیرد، به علت باد و باران شدید و نامساعد بودن هوا به شامگاه چهارشنبه (۱۴ سپتامبر / ۲۴ شهریور) موکول شد.

  • پاری سن ژرمن یک - آرسنال یک

در گروه A دو تیم قدرتمند پاری سن ژرمن از فرانسه و آرسنال از انگلیس رویاروی هم قرار گرفتند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک به پایان رسید. کاوانی، مهاجم پاری سن ژرمن در دقیقه نخست بازی تیمش را یک بر صفر جلو انداخت، اما سانچز با زدن گل تساوی در دقیقه ۷۸ سبب شد که آرسنال با یک امتیاز به خانه برگردد.

  • بازل یک - رازگارد یک

تیم رازگارد از بلغارستان که از چهره‌های جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا است، در دیگر دیدار گروه A به مصاف تیم بازل از سوئیس رفت و در خانه میزبان خود به تساوی یک بر یک دست یافت. درخور توجه آن که بازل تا دقیقه ۷۹ یک بر صفر از مهمان بلغاری خود عقب بود، اما اشتفن با زدن گل تساوی منجی بازل شد.

  • دینامو کی‌يف یک - ناپولی ۲

تیم ناپولی که از نمایندگان ایتالیا در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا است، در نخستین دیدار خود در گروه B مهمان دینامو کی‌يف از اوکراین بود. ناپولی توانست در این پیکار به پیروزی ۲ بر یک دست یافته و با سه امتیاز به خانه بازگردد.

  • بنفیکا لیسبون یک - بشیکتاش استانبول یک

دیگر دیدار گروه B که میان تیم‌های بنفیکا لیسبون و بشیکتاش استانبول برگزار شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پرتغالی‌ها در دقیقه ۱۲ یک بر صفر از مهمان خود پیشی گرفتند. بازی می‌رفت با همین نتیجه به پایان رسد که تالیسکا، بازیکن بشیکتاش در واپسین لحظات ضربه‌ای آزاد را به گل بدل کرد و دیدار را به تساوی کشاند.