به گزارش مهر، در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، آمده است: افرادی که از تاریخ ۱۶ مردادماه سال جاری در سامانه سماح ثبت نام کرده اند از روز شنبه مورخ ۲۷ شهریور ماه به مدت ۷۲ ساعت مهلت دارند ، نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه و نهایی نمودن ثبتنام خود اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام نمایند.
ضمناً هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر می باشد:
۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.
۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال
۳- حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال
شایان ذکر است قبل از پرداخت هزینه ها ، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
نکات مهم:
۱- با توجه به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام نمایند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینههای فوق افزوده می شود.
۲- دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳- سرگروه محترم می بایست پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که بهنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل نماید.
۴- در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام نماید. بدیهی است در صورت انصراف ، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.