سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت گردشگری ۱۱ و ۱۲ مهرماه به تهران سفر می‌کنند تا در گفت‌وگوی رو دررو با وزرا و سرمایه‌گذاران داخلی ایران از امنیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران اطمینان حاصل کنند.

  به گزارش همشهري، اين سرمايه‌گذاران از شركت‌ها و برندهاي مطرح جهان در صنعت هتل‌سازي و هتلداري هستند و با حضور در همايش ‌ سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران با رويكرد اقتصاد مقاومتي با ‌‌سرمايه‌گذاري در گردشگري‌ ايران و امنيت بازگشت سرمايه و سود خود آشنا مي‌شوند.

سعيد شيركوند، معاون برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري سازمان ميراث‌فرهنگي كه با همكاري هلدينگ بزرگ گردشگري سازمان تأمين اجتماعي اقدام به برپايي اين همايش كرده‌اند در جمع خبرنگاران گفت كه با بهبود وضعيت ايران در جامعه جهاني، امكان برگزاري اين همايش براي ارائه ديدگاه‌هاي ايران به سرمايه‌گذاران خارجي در صنعت گردشگري و اعلام رودرروي نقطه‌نظرات مقامات بالاي كشور در سطح وزراي دولت و حتي رئيس‌جمهور به سرمايه‌گذاران خارجي و اطلاع از نظر طرف‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در ساخت هتل در ايران فراهم شده است.

وي افزود: تأكيد داشتيم كه رئيس‌جمهور يا معاون اول وي و رئيس مجلس نيز در اين همايش حضور داشته باشند و شركت‌ها و برندهاي مطرح در صنعت گردشگري جهان شرايط سرمايه‌گذاري در ايران را از زبان مقامات بالاي كشور بشنوند و نسبت به امنيت سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران اطمينان حاصل كنند.

  • جذب سرمايه خارجي به صنعت گردشگري

آنطور كه سعيد شيركوند گفته است تمامي تلاش اين همايش بر جلب نظر سرمايه‌گذاران خارجي براي سرمايه‌گذاري مستقيم و غيرمستقيم در صنعت هتل‌سازي و هتلداري ايران متمركز شده است.

به گفته معاون برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، تا سال 1392 با روي كار آمدن دولت جديد تنها 130هتل 4 و 5 ستاره در تاريخ هتل‌سازي و هتلداري ايران در كشور وجود داشت اما در دولت جديد 30هتل ديگر ساخته‌شد و به بهره‌برداري رسيد. قرار است تا پايان كار دولت يازدهم نيز 15هتل 4و 5 ستاره بهره‌برداري شود.

او بهره‌برداري از اين تعداد هتل را تا پايان كار دولت، نشانه شكوفايي صنعت هتل و هتلداري كشور مي‌داند.سعيد شيركوند همچنين به 175هتل 4و 5 ستاره در حال ساخت در كشور اشاره كرد و گفت: اين هتل‌ها با سرمايه ايراني و توسط ايراني‌ها در حال ساخت است.

سرمايه‌گذاران خارجي و برندهاي بزرگ هتلداري جهان كه قرار است در همايش سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران مهرماه در سالن اجلاس سران گردهم آيند قادر به يافتن شركاي ايراني در ساخت يا اتمام هتل‌هاي در حال ساخت و بهره‌برداري از هتل‌هاي ساخته‌شده هستند.

  • 100 هتل 100 كسب‌وكار در دستوركار سازمان تأمين اجتماعي

غلام حيدر ابراهيمباي سلامي نماينده سابق مجلس و رئيس كنوني هلدينگ گردشگري تأمين اجتماعي، از اجراي طرح سازمان تأمين اجتماعي با عنوان 100هتل 100كسب و كار در آينده نزديك خبر داد و گفت: مي‌توان با اعتبار سازمان ميراث فرهنگي و سرمايه سازمان تأمين اجتماعي به‌عنوان بزرگ‌ترين بخش اقتصادي كشور پس از دولت به توسعه صنعت گردشگري ايران كمك كرد و طرح 100هتل 100كسب و كار سازمان تأمين اجتماعي فرصت خوبي براي ايجاد اشتغال و افزايش سرمايه سازمان تأمين اجتماعي است. او مهم‌ترين مشكل گردشگري امروز ايران را كمبود اقامتگاه و هتل اعلام كرد و افزود: وقتي هتل به اندازه كافي وجود نداشته باشد تورهاي سفر به ايران و تعريف مقاصد گردشگري محال است. ابراهيمباي سلامي به سرمايه‌گذاري كشورهاي تركيه، قطر، امارات و مالزي از مدت‌ها پيش براي ساخت هتل در آن كشورها خبر داد و گفت: با ايجاد اين هتل‌ها اين كشورها توانستند تبديل به مقصد گردشگري شوند. مديرعامل هلدينگ گردشگري سازمان تأمين‌اجتماعي از كنسل شدن70درصد تورهاي ورودي اروپا به ايران به‌دليل نبودهتل در كشور خبر داد.