همشهری آنلاین: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، شنبه ۳ مهرماه سالجاری همزمان با روز جهانی دریانوردی، ساعت ۱۰ صبح در محل شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، این نمایشگاه با هدف ترویج، ‌اشاعه و گسترش فرهنگ دریامحور، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی صنعت دریایی و دریانوردی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی و مشارکت در روند جهانی شدن تا ۵ مهرماه سال جاری از ساعت۱۰ الی ۱۸ برپاست.

در این نمایشگاه علاوه بر صدها شرکت داخلی، ده‌ها شرکت خارجی از ایتالیا، ‌عمان، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلستان، کره جنوبی، قزاقستان و چین جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

نمایشگاه چهارم در زمینه کشتیرانی، حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی‌سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، موسسات رده‌بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه‌برداری و هیدروگرافی و... است.

دراین نمایشگاه، جلسات چهره به چهره تجاری و همچنین امضا موافقت‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های تجاری با حضور سفرا و رایزنان بازرگانی سفارتخانه‌های مستقر در ایران برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه دریایی صورت می‌گیرد.