خبر > اگر دوست داشتی تو هم می‌توانستی در این طرح شرکت کنی. کافی بود که یک جعبه‌ی کفش برمی‌داشتی و در آن دفتر، مداد، مدادرنگی، مداد تراش، مداد پاک‌کن، دفترچه‌ی یادداشت و نوشت‌افزارهای دیگر قرار می‌دادی و جعبه‌ات را به دانش‌آموزان نیازمند هدیه می‌کردی.

طرح «جعبه‌ي كفش» به‌همت معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران و با همكاري كميته‌ي امداد امام خميني(ره) برگزاري شد.

این طرح امسال (سال 1395) با شعار «مهر در انتظار همدلی» در 65 خانه‌ي فرهنگ، 34 فرهنگ‌سرا و 160 خانه‌ي فرهنگ مشارکتی و همه‌ي مراكز فرهنگی‌هنری شهرداری تهران اجرا شد.

رؤيا دانشور، قائم مقام مرکز مشارکت‌های فرهنگی‌هنری به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه گفت: «هم‌اكنون 15هزار دانش آموز و 3700 دانشجو زیرپوشش کمیته‌ي امداد هستند و ما سعي داشتيم در طرح جعبه‌ي كفش، به اين دانش‌آموزان و دانشجويان نيازمند كمك كنيم.

در اين طرح اصناف هم مي‌توانستند كمك‌هاي خود را كه شامل نوشت‌افزارهاي لازم براي شروع سال تحصيلي است به فرهنگ‌سراها و خانه‌هاي فرهنگ و مراكز مشاركت‌هاي فرهنگي‌هنري شهرداري تهران تحويل بدهند.»

او مي‌گفت: «سال گذشته طرح جعبه‌ي كفش براي كودكان كار اجرا شد كه طرح موفقي بود. امسال با توجه به جشن عاطفه‌ها، از روز 25 شهريور كار جمع‌آوري جعبه‌ها آغاز شد و تا دوم مهرماه هم ادامه  داشت.»

او درباره‌ي نظارت بر اين جعبه‌ها گفت: «ما محتويات همه‌ي جعبه‌ها را  بررسي كرده و سعي مي‌كرديم اقلام را درست و متعادل بين جعبه‌ها تقسيم كنيم. چون در برخي جعبه‌ها ممكن است نوشت‌افزارهاي بيش‌تري وجود داشته باشد و در بعضي كم‌تر.»

او گفت: «اي كاش اصناف مختلف كه دست‌اندركار توليد نوشت‌افزار هستند و هم‌چنين خيران و نيكوكاران هم در اين طرح‌ها، ما را ياري كنند.»