همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: از پنجشنبه یکم مهر، داشتن یا نداشتن معاینه فنی خودروها در محدوده طرح زوج و فرد کنترل و اعمال قانون می‌شود‌.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما با بیان اینکه مبلغ جریمه تخلف ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح زوج و فرد 50 هزار تومان است، افزود: با راه اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی موسوم به سیمفا، از این پس افرادیکه از سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها در محدوده زوج و فردمراکز خارج از تهران و سایر استانها برای خودروی خود معاینه فنی دریافت کرده باشند با دوربین‌ها قابل شناسایی هستند و تنها خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح زوج و فرد جریمه می‌شود.

وی گفت: ماموران پلیس راهو ناجا همچنان خارج از این محدوده در خصوص کنترل،‌ نظارت و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی فعالیت خواهند کرد و این طرح از این پس در محدوده زوج و فرد فقط با دوربین‌ها اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه همه پیش‌بین‌ ها برای اجرای صحیح سامانه یکپارچه معاینه فنی لحاظ شده است، افزود: در زمان تعویض پلاک، اطلاعات خودرو به سامانه یکپارچه معاینه فنی ارسال خواهد شد و معاینه فنی مربوط به خودروهاست برای مثال اگر خودرویی امروز به فرد دیگری فروخته شود این جابجایی‌ها در سامانه لحاظ می‌شود.

سردار حسینی گفت: در مدتی که در حال آزمایش سامانه یکپارچه معاینه فنی بودیم همه موارد ملاحظه شد تا اشتباهات به حداقل ممکن برسد .

وی ابراز امیدواری کرد: استفاده از این سامانه را با حداقل اشتباه به سرانجام برسانیم و در زمان مقرر کنترل معاینه فنی خودروها را در کل سطح شهر تهران با دوربین‌ها انجام دهیم .