همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت : هم اکنون پنج هزار و ۸۲۲ پروژه مدرسه‌سازی در قالب ۳۶ هزار کلاس درس و با زیربنای چهار ملیون مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر فانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1396-1395 مدارس و دانشگاه‌های کشور افزود: همچنین 152 هزار و 777 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری بیش از 13.5 میلیون دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیل خواهند کرد و 134 میلیون جلد کتاب درسی در حال توزیع میان دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از تالیف 140 عنوان کتاب برای پایه 10 تحصیلی خبر داد و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی در دروس این پایه لحاظ شده است.

فانی اظهار کرد: دروس انسان و محیط زیست، سواد رسانه‌ای، کارآفرینی، انسان و سلامت که از خلاء های نظام آموزشی است، به برنامه آموزشس سال دوم متوسطه (پایه دهم) اضافه شده و هر یک از این دروس 2 ساعت در هفته تدریس می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم، در سال تحصیلی جاری، سه هزار راهبر آموزشی بر آموزش و پرورش این مناطق نظارت خواهند کرد و توسعه خوابگاه‌های دانش‌آموزی، سرویس رفت و آمد، مراقبت‌های بهداشتی و توزیع کتاب از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در مناطق محروم است.