همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اسلامی ایران پس از بازگشت به تهران نتایج گفتگوها و توافق های تهران و ایروان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد گفت: در گفتگو با آقای کوچاریان رئیس‌جمهور و همچنین سایر مقامات ارمنستان علاوه بر مرور و پیگیری توافق های گذشته اسناد جدیدی میان دو کشور در بخش های اقتصادی، بانکی، کنسولی و در بخش انرژی و انتقال برق و همچنین حمل و نقل امضا شد.

رئیس‌جمهور افزود: تأسیس سرکنسولگری در دو کشور و سرمایه گذاری و همکاری مشترک در بخش‌های تولید انرژی در ارمنستان و ساخت نیروگاه بادی توسط بخش خصوصی از جمله این توافق‌ها بود.

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت: در زمینه برای استفاده بهتر از آب رودخانه ارس از جمله ساخت سد و نیروگاه بر روی این رودخانه توافق داریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدارش با ایرانیان مقیم از جمله دانشجویان افزود: در این دیدار نیز شور و نشاط و عشق ایرانیان در دفاع از حقوق ملت ایران وصف ناشدنی بود و ایرانیان با شور و نشاط در جامعه ارمنستان مشغول و تلاش و فعالیت هستند.

وی گفت: در گفتگو با تلویزیون ارمنستان هم دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران تشریح شد و در دانشگاه ایروان نیز هم سخنرانی داشتم و هم به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادیم و دیدار سرزده‌ای به همراه رئیس‌جمهور ارمنستان از میدان اصلی شهر ایروان داشتیم و با مردم ارمنستان هم گفتگو کردم.

آقای احمدی‌نژاد تأکید کرد: هر دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای و استقرار صلح و ثبات دیدگاه مشترک داریم و معتقدیم باید زمینه‌های تنش در منطقه از بین برود و مناقشات از طریق گفتگو حل و فصل شود.

رئیس جمهور گفت: در این مذاکرات مسائل عراق، افغانستان و فلسطین هم مطرح شد و دو طرف نگرانی خود را از اوضاع کنونی در این کشورها اعلام و بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در این کشورها و همچنین حل و فصل مسئله فلسطین براساس عدالت و تاکید بر حقوق مردم فلسطین تاکید کردند.

رئیس‌جمهور گفت: سفر ما به ارمنستان بیش از 22 ساعت پیش بینی شده بود که به دلیل طولانی‌تر شدن دیدار با ایرانیان مقیم یک ساعت هم بیشتر از حد معمول طول کشید.