براساس گزارش BBC، اين عينك كه شركت اسنپچت آن را اسپكتكلز ناميدهاست، اواخر سال 2016 با قيمت 130 دلار به فروش خواهد رسيد. اين عينك ميتواند هربار ويديويي 30 ثانيهاي ضبط كند.
اسنپچت همچنين اعلام كرد نام خود را به اسنپ تغيير دادهاست. اين تصميم با هدف تاكيد بر اهداف اين شركت براي فراتر رفتن از حوزه بيثبات پيامرساني است،اگرچه اپليكيشن اين شركت به شدت در ميان جوانان محبوبيت دارد.
اوان اشپيگل 26 ساله، خالق اسنپچت ميگويد ايده خلق عينكآفتابي دروبيندار زماني به ذهنش آمده كه براي دو روز به پارك جنگلي در كاليفرنيا سفر كردهبود و در ميان جنگل قدم ميزد. وي ميگويد زماني كه به خانه بازگشته، تصاويري كه از مناظر ثبت كرده را دوباره تماشا كردهاست و احساس كرده كه درحال ديدن حافظه خود است.
شركت اسنپ اطلاعات محدودي درباره عملكرد اين عينكها منتشر كردهاست. براساس اين اطلاعات، تصاوير در قالبي جديد و مدور ضبط ميشوند كه ميتوان آنها را از هر جهتي مشاهده كرد. باطري اين عينك نيز براي يك روز دوام ميآورد. همچنين نوري كوچك روي عينك به افرادي كه در نزديكي فرد حضور دارند اعلام ميكند كه عينك درحال تصويربرداري است.
اسنپ اين عينك جديد را يك محصول بزرگ نميداند و بيشتر به عنوان يك ابزار سرگرمي از آن ياد ميكند كه به تعداد محدود در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت. زيرا قرار است عرضه اين عينكها به آرامي صورت بگيرد تا بازخورد كاربران نسبت به آن سنجيده شود.