همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی، گفت: با پیگیری صورت گرفته شش میلیارد و ۲۱۰میلیون تومان از پول‌های این پرونده به بیت‌المال بازگشته است.

به گزارش مهر، ناصر سراج یکشنبه (4 مهر) در خلال افتتاح ساختمان جدید اداره کل بازرسی سمنان و در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در پرونده حقوق‌های نجومی، ابراز داشت: از اعلام نتایج آخرین پیگیری‌های انجام شده در دستگاه قضا و سازمان بازرسی كل كشور معذورم اما می‌توانم بگویم که تا قطعی نشدن احکام صادره مراجع قضایی نام‌ها و سرنوشت پرونده‌ها رسانه‌ای نمی شوند.

وی افزود: این امر به مثابه جدی نگرفتن پرونده حقوق‌های نجومی توسط دستگاه قضا و سازمان بازرسی کل کشور نیست و کارکنان ما با جدیت در برخورد با تضییع حقوق حقه بیت‌المال می کوشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به شفافیت قوه قضائیه در پرونده حقوق‌های نجومی، گفت: به همه مردم قول می‌دهیم که به محض روشن شدن تکلیف پرونده این حقوق‌ها و قطعی شدن احکام صادره توسط دستگاه قضا، نتایج تلاش‌های صورت گرفته به اطلاع مردم می‌رسد.

سراج بیان داشت: خوشبختانه با عزم جدی مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی مقوله حقوق‌های نجومی که بعضا باعث ایجاد ناامیدی در بین مردم شده بود، با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: تا کنون نتایج این پیگیری‌ها نشان دهنده این است که بیش از شش میلیارد تومان از این حقوق‌های نجومی شامل مواردی از قبیل، روسای بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های تابعه آنها، دریافت و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

رئیس سازمان بازرسی همچنین بدون بیان اینکه این میزان پول از چند نفر جمع آوری شده است، ابراز داشت: در تلاش هستیم تا باقی مانده حقوق‌های نجومی را نیز بررسی و در صورت بروز تخلف به بیت‌المال بازگردانیم که عزم مسئولان در این امر جدی است.

سراج در پایان گفت: همه مسئولان و پرسنل دستگاه قضا و سازمان بازرسی در رسیدگی به پرونده حقوق‌ها نجومی تلاش ویژه‌ای را از خود نشان می‌دهند که این امر جای تقدیر دارد.