همشهری آنلاین: رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هیدرولوژیکی است.

به گزارش ایسنا، ستار سبزه‌علی در جلسه کارگروه گرد و غبار این شهرستان اظهار کرد: منابع داخلی تولید گرد و غبار به دلیل کمبود بارش، مهار غیرکارشناسی آب‌های سطحی با احداث سدها، کاهش رطوبت خاک و فقر پوشش گیاهی، نیمه غربی کشور و به مرور زمان بخش‌های مرکزی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا با تأکید بر لزوم پایش وضعیت آب و هوای این شهرستان گفت: این اقدام امکان بیان وضعیت جوی شهرستان و همچنین پیش‌بینی امکان ورود زیرگردها را فراهم می‌کند اما انجام این اقدام، نیازمند استقرار دستگاه PSI است که باید اعتبارات آن تأمین شود.

سبزه‌علی خاطر نشان کرد: متوسط میزان بارش در شهرستان در سال زراعی جاری 94.9 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 17.5 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 34.5 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: 80 تا 100 درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هیدرولوژیکی است، بنابر این همه مناطق اطراف شهرستان شهرضا می‌تواند کانون خشکسالی باشد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد که امسال با تأخیر در دریافت بارش‌های مؤثر پاییزه مواجه خواهیم بود تا جایی که این بارش‌ها از نیمه دوم آذرماه آغاز خواهد شد.

سبزه‌علی گفت: دمای پایین شهرضا و اصفهان نیز، نیم تا یک درجه از حد نرمال بیش‌تر خواهد بود.