به گزارش ایسنا، لوگوی آتشنشانی طراحی سادهای از یک چارچوب سیاهرنگ و شعلهای سرخ است. ممیز سادهترین فرمها را برای این نشانه انتخاب کرده، اما سادگی همین فرمها القاکنندهی آن چیزی است که مورد نظر ممیز بوده و او توانسته با در نظر گرفتن فرم، آنچه را که در ذهن داشته، به مخاطب برساند. در کنار هم قرار گرفتن دو رنگ قرمز و مشکی نیز در موفق بودن لوگو تاثیرگذار بوده و احاطهی رنگ سیاه به سرخی و خطرناکی آتش را به تصویر کشیده است.
ممیز دربارهی خلق این اثر گفته است: «برای آن که شعله را طراحی کنم تلاش زیادی کردم. اول خواستم شعلهی سرکشی را طراحی کنم؛ بعد فکر کردم شعله حالت شعاری پیدا میکند و بالاخره فکر کردم اگر شعله فرمی قوی و چشمگیر داشته باشد هم نیت اولیهی مرا مطرح میکند و هم جنبهی اخطار و توجه را به خوبی القا میکند. چارچوب سیاه رنگ روحیهی تسلط و کنترل آتش را تداعی میکند.»
به گزارش ایسنا، در عصر حاضر لوگوها و نشانهها تاثیر مهمی در معرفی و تبلیغ سازمانها و شرکتها و نهادها و... دارد. لوگوها را هر روز در محل کار و زندگی، خیابانها، تلویزیون و روی وسایلمان میبینیم و آنها را میشناسیم. برخی از این لوگوها آنقدر موفق بودهاند که با آمدن اسم آن شرکت یا سازمان به سرعت شکل لوگوی آن در ذهن تداعی میشود.
مرتضی ممیز یکی از موفقترین گرافیستهای ایران در طراحی لوگو و نشانه بود. برخی از لوگوهای او از جمله نشانه استاندارد ایران، سازمان چای، سازمان آتشنشانی و سایپا جزو معروفترین لوگوهای ایرانی هستند.