احمد اصغري به مهر افزود: براي ايجاد رشد صنعت گردشگري بايد به سمت توسعه فناوري اطلاعات درخصوص گردشگري حركت كنيم. او گفت: با توجه بهوجود ظرفيتهاي بسيار زياد در عرصه گردشگري نبايد از نقش مهم و محوري فناوري اطلاعات بهمنظور ايجاد رونق در اين زمينه غافل شد.
رئيس كميسيون گردشگري، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران با اشاره به اينكه توسعه فناوري اطلاعات در عرصه گردشگري موجب ميشود اين صنعت بهعنوان صنعتي پاك تلقي شود، گفت: بايد زيرساختهاي مختلف مانند رزرو آنلاين بليت، محل اقامت، دريافت اطلاعات از منطقه گردشگري و ... كه زيرمجموعه فناوري اطلاعات بهحساب ميآيد بهطور كامل فراهم شود، زيرا امروز اين روند در كشورمان با ضعف جدي روبهرو است. اصغري با اشاره به اينكه امروزه فضاي مجازي فرصت تبليغاتي مناسبي براي ايجاد رونق در تمام عرصهها بهوجود آورده است، گفت: با توسعه فناوري اطلاعات و ارائه محتواي مناسب ميتوان جذابيتهاي گردشگري، ظرفيتهاي سرمايهگذاري و ساير موضوعات مختلف در اين زمينه را به علاقهمندان گردشگري در داخل و خارج از كشور معرفي كرد.
رئيس كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني ايران موفقيت برخي كشورهاي منطقه در رونق صنعت گردشگريشان را بهرهگيري از فرصت فناوري اطلاعات دانست و تصريح كرد: نبايد فراموش كرد كه از اين طريق ميتوان اقدام به بازاريابي اينترنتي و جذب گردشگر كرد؛ اين شيوه هماكنون در كشورهاي توسعهيافته مورد استفاده قرار ميگيرد. وي تصريح كرد: فناوري اطلاعات و توسعه زيرساختهاي اين موضوع موجب ميشود كه اطلاعرساني صحيح و سريع در حوزه گردشگري شكل بگيرد و در اين ميان ارتباط نزديكي بين گردشگران با صاحبان صنايع وابسته به گردشگري مانند هتلداران، تورگردانان و ... برقرار ميشود.