همشهری آنلاین: بایرن مونیخ، صدرنشین بوندس‌لیگا در هفته ششم بوندس‌لیگا نتوانست در خانه خود از سد کلن بگذرد. شالکه پس از پنج ناکامی پیاپی سرانجام طلسم را شکست و در پایان رقابت‌های این هفته به اولین پیروزی خود دست یافت.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ - آگسبورگ یک

تیم آر. بی. لایزپیگ که چهره‌ تازه‌وارد بوندس‌لیگا در فصل جاری است، شامگاه جمعه (۳۰ سپتامبر/ ۹ مهر) در نخستین دیدار هفته ششم به مصاف آگسبورگ رفت. لایپزیگ این هفته را با پیروزی ۲ بر یک مقابل آگسبورگ به پایان رساند و جای خود را در رده‌های بالای جدول مستحکم کرد. گل پیروزی لایپزیگ را در این دیدار پولسن در دقیقه ۵۲ بازی به ثمر رساند.

  • دارمشتات ۲ - وردر برمن ۲

پیکار تیم‌های دارمشتات و وردر برمن پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. برمن اگر هوشیاری بیشتری از خود به نمایش می‌گذاشت، می‌توانست با سه امتیاز به خانه خود بازگردد. یکی از چهر‌ه‌های برتر این دیدار "کولاک" بود که هر دو گل دارمشتات در این دیدار را به ثمر رساند.

  • فرایبورگ یک - آینتراخت فرانکفورت صفر

تیم فرایبورگ که در فصل جاری بار دیگر طعم دسته‌اولی ‌بودن را می‌چشد، هفته ششم را با موفقیت پشت سر گذاشت. فرایبورگی‌ها در خانه یک بر صفر آینتراخت فرانکفورت را مغلوب کردند و سه امتیاز مهم به دست آورند. فرانکفورت اگر چه تیم برتر میدان بود، اما در استفاده از فرصت‌های خود بسیار ضعیف عمل کرد. گل طلایی فرایبورگ در این دیدار را گریفو در دقیقه چهارم بازی به ثمر رساند.

  • هرتا برلین ۲ - هامبورگ صفر

تیم بحران‌زده هامبورگ تحت هدایت گیسدول، سرمربی جدید خود نیز نتوانست بحرانش را پشت سر بگذارد. هامبورگی‌ها که مهمان پایتخت‌نشین‌های هرتا برلین بودند، علیرغم جنگندگی و ارائه بازی‌ای نسبتا خوب با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند و دست خالی به خانه بازگشتند. چهره درخشان این دیدار وداد ایبیزویچ، ستاره بوسنیایی هرتا برلین بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

  • اینگولشتات یک - هوفن‌هایم ۲

هوفن‌هایم نیز از تیم‌های موفق هفته ششم بوندس‌لیگا بود. این تیم در خانه اینگولشتات ۲ بر صفر پیروز شد و با ۳ امتیاز به خانه بازگشت. هوفن‌هایم با این موفقیت جای خود را در رده‌های میانی جدول تثبیت کرده است.

  • بایرن مونیخ یک - اف ث کلن یک

در چارچوب دیدارهای هفته ششم بوندس‌لیگا تیم بایرن مونیخ میزبان کلن بود. پیکار دو تیم که در حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مونیخی‌ها در مجموع کنترل میدان را در دست داشتند و هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات از کلن برتر بودند. نیمه نخست این دیدار با گل کیمیش با نتیجه یک بر صفر به سود مونیخ به پایان رسید. تیم کلن در نیمه دوم تهاجمی عمل کرد و در دقیقه ۶۳ توانست توسط مودسته، مهاجم خطرناک خود به گل تساوی دست یابد. کلن با این موفقیت جای خود را در رده‌های بالای جدول تثبیت کرد.

  • بایر لورکوزن ۲ - بوروسیا دورتموند صفر

بوروسیا دورتموند که از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ محسوب می‌شود، در هفته ششم بوندس‌لیگا ناکامی تلخی را تجربه کرد و با نتیجه ۲ بر صفر از بایر لورکوزن شکست خورد. دورتموند در پیکار مقابل لورکوزن نتوانست بازی پرسرعت خود را به نمایش بگذارد و از فرصت‌های به‌دست آمده سود جوید.

گل‌های بایر لورکوزن در دقایق ۱۰ و ۷۹ به ترتیب توسط ممدی و چیچاریتو به ثمر رسید. دورتموندی‌ها علیرغم این ناکامی همچنان با ۱۲ امتیاز در رده سوم جدول جای دارند. لورکوزن با کسب ۳ امتیاز توانسته است خود را کمی به رده‌های بالای جدول نزدیک‌تر کند.

  • ولفسبورگ صفر - ماینتس صفر

در نخستین دیدار باقیمانده هفته ششم بوندس‌لیگا که بعدازظهر یکشنبه برگزار شد، تیم‌های ولفسبورگ و ماینتس رویاروی هم قرار گرفتند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. ولفسبورگی‌ها اگر چه در فصل جدید ماریو گومز، مهاجم تیم ملی آلمان را به خدمت گرفته‌اند، اما تا کنون ضعف زیادی از خود در خط حمله نشان داده‌اند.

  • شالکه ۴ - بوروسیا مونشن‌گلاباخ صفر

پیکارهای هفته ششم بوندس‌لیگای آلمان با دیدار شالکه مقابل مونشن‌گلادباخ به پایان رسید. این دیدار در حضور بیش از ۶۲ هزار تماشاگر در زمین شالکه برگزار شد. آبی‌پوشان شالکه که پنج دیدار اخیر خود در بوندس‌لیگا را با شکست پشت سر گذاشته بودند، سرانجام طلسم را شکستند و با پیروزی ۴ بر صفر مقابل حریف قدرتمندشان نخستین موفقیت خود را در فصل جاری جشن گرفتند.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ اگر چه از لحاظ مالکیت توپ از حریف خود برتر بود، اما در طول بازی نتوانست خطرآفرین شود. بازیکنان شالکه به ویژه در نیمه دوم توانستند کارآیی خوبی در استفاده از موقعیت‌ها نشان دهند و در عرض ۶ دقیقه (در دقایق ۵۲، ۵۶ و ۵۸) سه بار دروازه مهمان خود را باز کنند. چهارمین گل شالکه نیز در دقیقه ۸۲ به ثمر رسید.