همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد با هدف نوآوری، نخبه‌پروری، تجاری‌سازی و تبدیل علم به ثروت ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، دكتر حمید میرزاده در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح عملکرد اين دانشگاه طی سه سال اخیر، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 162 را در دنیا در زمینه تولید علمی جهان دارد که این رتبه علمی مربوط به 40 واحد از 400 واحدی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده تعداد دانشجویان این دانشگاه را یک میلیون و 621 هزار و 809 نفر برشمرد و اظهار کرد: 5 میلیون و 700 هزار نفر طی سه سال اخیر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه حدود 500 نفر است، ادامه داد: 4000 هزار نفر برای هیات علمی دانشگاه جذب شدند و 11 هزار نفر استاد نیز در واحدهای دانشگاهی دانشگاه‌های آزاد اسلامی تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک استاد 49 دانشجو وجود دارد، اضافه کرد: تا پایان سال 99 باید این میزان به ازای هر یک استاد به 37 دانشجو برسد.

میرزاده تعداد بیمارستان‌های فعال دانشگاه آزاد را 11 بيمارستان عنوان كرد و گفت: 7 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت بهداشت به عنوان بیمارستان درجه 1 اعتبارسنجی شده و 4 بیمارستان نیز در حال احداث است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از فعاليت 100 مرکز رشد و 926 شرکت دانش‌بینان در این دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون جایگاه دانشگاه از لحاظ رتبه‌های علمی مجامع بین‌المللی اسکوپوس دارای رتبه اول است.

میرزداه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تالیف 4 هزارو 315 کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 849 کتاب نیز ترجمه شده است و 700 نشریه دانشجویی نیز فعالیت دارند.

میرزاده از اجرای 191 طرح عمرانی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: 184 فضای ورزشی نیز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم 75 درصد هیات علمی دانشگاه دارای درجه دکترا باشد، تصریح کرد: در این دانشگاه 74 درصد دانشجویان شاهد بدون اینکه شهریه پرداخت کنند تحصیل می‌کنند.

وی از اقدامات انجام شده در بخش بین‌الملل نیز افزود: 11 واحد بین‌المللی و 5 مرکز برون‌مرزی و 3 دفتر نمایندگی دانشگاه‌ها در خارج از کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و 10 هزار دانشجوی خارجی نیز به تحصیل می‌پردازند.