همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص شرایط بازی ایران و کره‌جنوبی در شب تاسوعای حسینی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری در تذکر پیش از دستور خود در دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به همزمانی بازی ایران و کره‌جنوبی در شب تاسوعای حسینی، گفت: می‌توانیم ورزشگاه 100 هزارنفری آزادی را به یک حسینیه عاشورایی بدل کنیم و این فرصت کم‌نظیری برای انتقال پیام عاشورا است.

وی با بیان اینکه همزمانی دیدار حساس ایران و کره‌جنوبی می‌تواند انتقال‌دهنده پیام عاشورایی باشد، گفت: این روزها بخش‌هایی از مردم به ویژه تعدادی از بزرگان حوزه نگران عاشورا و عزاداری حسینی هستند اما دقت داشته باشید که برنامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی توسط فیفا و طبق تاریخ میلادی مشخص می‌شود و خارج از توهم توطئه باید با این موضوع ارتباط برقرار کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره به سابقه تکراری این موضوع در گذشته اشاره کرد و گفت: همگان به یاد داریم که در سال 78 زمانی که تیم استقلال با هدایت مرحوم حجازی در شب تاسوعا با نماینده کشور چین در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه آزادی بازی کرد، مردم به جای تشویق، مشغول عزاداری بودند و قطعا مردم مسائل را رعایت می‌کنند.

انصاری درخصوص آخرین وضعیت طرح اختیارات تفویضی گفت: بررسی اختیارات تفویضی به شهردار در شورای اول، موضوع زمان‌بری است و باید شورای شهر بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

مهدی چمران درخصوص این تذکر گفت: بررسی اختیارات تفویضی به شهرداری به کمیسیون‌ها ارجاع داده شده اما هیچ کمیسیونی به غیر از کمیسیون بودجه پاسخ لازم را نداده و روز گذشته اعلام کردند اگر کمیسیون‌های دیگر جواب ندهد، پاسخ کمیسیون بودجه را برای بررسی به شورای شهر می‌آوریم.