مهر به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: توافق هستهای ایران با قدرتهای جهانی، باعث برداشته شدن تحریمها شده و راه برای کسبوکار و تجارت با ایران را بازکرده است. در حال حاضر سازندگان هتل و مراکز خرید بزرگ از اروپا و سراسر خاورمیانه به سرعت به سمت استفاده از این فرصت در ایران هستند.
توسعهدهندگان املاک در حال شرطبندی بر روی پایتخت ایران، تهران، هستند و این در حالی است که برخی از شرکتهای اروپایی دست به ایجاد دفاتر خود در تهران زده و در حال رونق بخشیدن به بازارهای مختلف هستند. نقشه اصلی برای این توسعهدهندگان املاک، ساخت مرکزی در نزدیکی فرودگاه بینالمللی تهران است که این مرکز را به قطب لجستیکی تبدیل میکند که میتواند با مراکز خرید در دبی و ترکیه رقابت کند.
جغرافیای ایران، طبقه متوسط در حال رشد، و منابع ایران، این کشور را به هدفی وسوسهانگیز برای شرکتهای بینالمللی تبدیل کرده است که سالها در حاشیه بودهاند. بعد از سالها تحریم، تقاضا برای مصرف کالاهای خارجی در ایران با بازار ۸۰ میلیونی بالا رفته است و این فرصتی استثنایی به شرکتها و کمپانیهای بزرگ اروپایی داده است تا در این بازار سرمایهگذاری مطمئنی داشته باشند.
البته برخی از تحریمهای آمریکا علیه ایران همچنان پابرجا باقیماندهاند و این مسئله شرکتهای آمریکایی را برای سرمایهگذاری در ایران ناامید ساخته است؛ بسیاری از شرکتهای بینالمللی در بخش انرژی و سلامت نیز در حال حاضر دوباره کار خود را در ایران آغاز کرده و یا در راه بازگشت به این کشور هستند.
شرکتهای تولید و اداره هتل، مانند شرکت فرانسوی آکور، شرکت اسپانیایی ملیا، و شرکت گروههای هتلداری آملانی آستین برگر از جمله شرکتهایی هستند که بهسرعت وارد بازار ایران شدهاند و تلاش دارند جایگاه خود را در این بازار تثبیت کنند.