همشهری آنلاین: ارائه دو واحد درسی «شناخت محیط زیست» برای مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، صدرالدین علیپور سرپرست دفتر پژوهش و فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارائه دو واحد درسی «شناخت محیط زیست» برای دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: بر این اساس، ابتدا این درس برای تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه‌های کشور به صورت اختیاری به عنوان درس عمومی ارائه خواهد شد.

علیپور گفت: سرفصل‌ها و منابع درسی این دو واحد توسط دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و برای دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ارسال شده است.

تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1393 به منظور اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی و بهره‌برداری همه‌جانبه از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه توسعه فناوری‌های پیشرفته و تاثیر اعتلای علوم محیطی بر جذب بیشتر نخبگان علمی کشور در این حوزه برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی میان دو دستگاه امضاء و مبادله شد.

از جمله مهمترین تعهدات طرفین، کمک به تشکیل کمیسیون تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، تصویب و درج حداقل دو واحد درسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی مقاطع مختلف آموزش عالی، فراهم کردن سازوکار لازم برای انجام بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه محیط زیست، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، برقراری امکان بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی طرفین و معرفی دانشگاه سبز با معیارهای محیط زیستی را می‌توان نام برد.