همشهری آنلاین: آثار هنری هنرمندان ایرانی با موضوع عاشورا همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در نمایشگاه دائمی «نگار مکتب­‌خانه» به‌نمایش درآمده است.

به گزارش ایسنا در این نمایشگاه که از بهمن‌ماه سال گذشته در مجتمع سرچشمه افتتاح شده، بیش از ۱۰۰ اثر هنری از آثار خوشنویسی، نقاشی‌خط و نقاشی قهوه­‌خانه­‌ای با موضوع عاشورا و مزین به احادیث و روایاتی از امام حسین (ع)، آیات قرآنی و احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) به‌نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه، بیش از هزار اثر نفیس نقاشی، نقاشی‌خط و خوشنویسی از ۷۰ هنرمند به‌نمایش درآمده که از جمله‌ی آن‌ها می­‌توان به هنرمندانی مانند نصرالله افجه­‌ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

حامد شفیق درباره‌ این نمایشگاه گفت: مخاطب این نمایشگاه که با عنوان ابداعی «نگار مکتب‌خانه» (schoollery)افتتاح شده، دانش‌آموزان تهرانی هستند که در مدرسه تجربه و فرصت چندانی برای آشنایی با هنرهای تجسمی به‌جز شرکت در کلاس هنر و نگارش چند سرمشق خوشنویسی و طرح‌های بسیار ابتدایی ندارند.

او افزود: هریک از آثار به‌نمایش درآمده، نماینده شاخصی از تکنیک­‌ها، سبک­‌ها و رنگ­‌ها و خطوط مختلف ایرانی اسلامی در سه حوزه‌ی نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط هستند که بخشی از آن‌ها تداعی‌کننده‌ی سبک­‌ها، تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش‌شده ایرانی است که روزگاری نه‌چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

تا کنون بیش از پنج‌هزار دانش‌آموز مدارس مناطق مختلف تهران و هزاران شهروند تهرانی و شهرستانی از این نمایشگاه بازدید کرده­‌اند.

نمایشگاه نگار مکتب­‌خانه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی­‌پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره‌ی این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.