همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع بررسی عملکرد کمی و کیفی پذیرش دانشجو دکترا در این دانشگاه تحویل هیات رئیسه شده است.

به گزارش ايرنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد افزود: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون پذیرش دانشجوی دکترا در سال‌های 93 و 94 از سوی تعدادی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است.

وی فقدان هیات علمی شاخص مقطع دکترا در دانشگاه آزاد، فقدان پشتوانه مادی و فیزیکی دانشگاه برای تحصیل دانشجویان، رعایت نشدن شاخص‌ها و استانداردهای لازم برای پذیرش و نبود نیازسنجی پذیرش دانشجو در این مقطع با توجه به واقعیت‌های اقتصادی، علمی و اشتغال کشور را از محورهای این تحقیق و تفحص اعلام کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس دهم اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به کمیسیون آموزش ارسال شده است.

یوسف‌نژاد افزود: این کمیسیون نیز سئوالات نمانیدگان مجلس را برای پاسخگویی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌دهد و در نشست مشترک نمایندگان طراح تحقیق و تفحص و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این نشست نیز موارد تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کسب نظر اکثریت نمایندگان می‌آید و در صورت تائید از سوی نمایندگان این کار اجرا خواهد شد.

هم اکنون 500 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل اشتغال دارند. این دانشگاه به تنهایی 53 درصد از دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی کشور را به خود اختصاص داده است.