به گزارش ایسنا، این کارخانهها بخشی از استراتژی هستند که در زمان گشایش چهارمین کارخانه چینی هیوندای اعلام شدند.
پنجمین کارخانه چینی این خودروساز کرهای سال آینده راهاندازی خواهد شد.
هیوندای و شرکت تابعهاش، کیا موتورز، به اتفاق یکدیگر سومین خودروساز پرفروش در چین هستند اما سهم بازار این شرکتها امسال هشت درصد کاهش پیدا کرده و به پایینترین سطح از سال ۲۰۰۷ رسیده است. رقیبان چینی هیوندای و کیا موفق شدهاند مشتریان آنها را با مدلهای شاسی بلند ارزانتر جلب کنند.
شرکت بیجینگ هیوندای که سرمایهگذاری مشترک میان هیوندای و بایک موتور است، به منظور تقویت قابلیت فروش مدیرش را در اکتبر تغییر داد.
هیوندای اعلام کرده است کارخانههای جدید که هر یک ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودرو را خواهند داشت، مجموع ظرفیت تولید این شرکت در چین را به ۱.۸۱ میلیون خودرو افزایش میدهند. ظرفیت تولید هیوندای با در نظر گرفتن تولید کیا به ۲.۷ میلیون دستگاه خواهد رسید.
این خودروساز در بیانیهای اعلام کرد این شرکت با گشایش کارخانه جدید، تلاشهایش را تسریع خواهد کرد تا به سهم بازار بیش از ۱۰ درصد دست پیدا کند.
انتظار میرود رشد بازار خودروی سواری چین از ۱۰ درصد در سال جاری به یک درصد در سال آینده برسد. مهلت تخفیفهای مالیاتی برای خودروهای کوچک که فروش سال ۲۰۱۶ را افزایش داد، در پایان دسامبر تمام میشود.
هیوندای اعلام کرد: کارخانههای جدید برای رقابت با رقیبان داخلی، مدلهایی با اندازههای مختلف را تولید خواهند کرد و این شرکت از سال آینده شاسی بلند تولید چین به بازار عرضه میکند.
بر اساس گزارش رویترز، هیوندای و کیا قصد دارد سه مدل شاسی بلند ارزان قیمت در سال آینده به بازار چین عرضه کنند.
طبق تحقیقات موسسه "آی اچ اس اتوموتیو"، مدلهای شاسی بلند ۴۰ درصد از بازار خودروهای سواری چین تا سال ۲۰۲۳ را تشکیل خواهند کرد در حالیکه سهم آنها در حال حاضر ۳۴ درصد است.
هیوندای اعلام کرد قصد دارد ۹ خودروی سبز تا سال ۲۰۲۰ در چین تولید کند که ۱۰ درصد از فروش این شرکت را در مدت مذکور تشکیل میدهند. در حال حاضر خودروهای سبز تنها بخش کوچکی از فروش هیوندای در چین هستند.