معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: فاز نخست تصفیه دریاچه شهدای خلیج‌فارس که تصفیه فیزیکی است تا پایان مهر‌ماه و بهره‌برداری کامل از آن تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.

 عليرضا جاويد با بيان اينكه تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس سومين فاز پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس است، گفت: فاز تصفيه فيزيكي تا پايان مهرماه و تا پايان دي‌ماه فاز تصفيه شيميايي نيز به آن الحاق شده و به اين ترتيب 5/6ميليون مترمكعب آب درياچه شهداي خليج‌فارس بنا به معيارهاي زيست‌محيطي تصفيه خواهد شد.

به گفته معاون فني و عمراني شهرداري تهران با افتتاح اين تصفيه‌خانه آب ورودي درياچه چيتگر در‌ ماه‌هاي بهمن و اسفند كه زمان آبگيري درياچه است، تصفيه خواهد شد و كيفيت آب درياچه ارتقا پيدا خواهد كرد. وي با اشاره به موفقيت پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس در سطح جهاني گفت: اين پروژه سال گذشته توانسته است رتبه چهارم در اجلاس جهاني مديريت پروژه را در كشور پاناما به‌دست آورد و اخيرا مقاله تخصصي در مورد آن در همايشي در كشور ژاپن ارائه شده است. جاويد تأكيد كرد: اين درياچه نقش جدي در جذب گردشگران براي منطقه ٢٢ تهران فراهم مي‌كند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه هيچ‌گونه خطر زيست‌محيطي درياچه شهداي خليج‌فارس را تهديد نمي‌كند، گفت: پروژه درياچه شهداي خليج‌فارس از مگا پروژه‌هاي قرني و ماندگار پايتخت است كه زمينه ارتقاي كيفيت زندگي در شهر تهران در مسير شهري جهاني را فراهم خواهد كرد.