کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) به میزان ۴برابر مستمری متقاضیان شارژ می‌شود و با این کارت می‌توانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند.

 معاون اداري و مالي سازمان تأمين اجتماعي با اعلام اين خبر گفت:تاكنون بيش از 404هزار نفر از بازنشستگان و مستمري‌بگيران از اين كارت اعتباري استفاده كرده‌اند.دارندگان اين كارت مي‌توانند از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه، اتكا، سپه، امكان، اسكات و فرهنگيان خريد كنند. رحيم اردلان با بيان اينكه اعتبار تخصيصي در كارت اعتباري كاراكارت با كارمزد ١٢ درصد در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد، در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس افزود:«اقساط مربوطه نيز در دوره يك‌ساله از حقوق آنان كسر خواهد شد.» ثبت تقاضا و ارائه كاراكارت به بازنشستگان و مستمري بگيران به ساده‌ترين روش ممكن انجام مي‌شود.بازنشستگان و مستمري‌بگيراني كه از شعب بانك رفاه حقوق دريافت مي‌كنند با مراجعه به شعب مي‌توانند نسبت به دريافت كاراكارت اقدام كنند. معاون اداري و مالي تأمين اجتماعي با اشاره به عدم‌نياز به طي مراحل اداري و معرفي ضامن، گفت: ميزان اعتبار كاراكارت براساس مستمري حداكثر 10ميليون تومان است.

  • آغاز نام نويسي وام ضروري بازنشستگان كشوري

نام‌نويسي از متقاضيان وام ضروري بازنشستگان كشوري از امروز يكم آبان آغاز و تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت. بازنشستگان و موظفين مشترك اين صندوق مي‌توانند با توجه به ضوابط اعلام شده، به نشاني cspf.ir مراجعه و درخواست دريافت وام ضروري خود را ثبت كنند. وام قرض‌الحسنه به مبلغ سه ميليون تومان، كارمزد 4درصد، اقساط 36ماهه و بازپرداخت 90هزار تومان در‌ماه است كه به قيد قرعه به 250هزار نفر پرداخت مي‌شود.