هنوز ۲۴ ساعت از انتشار خبر توقف تولید سریال «زیر آسمان شهر ۴ » نگذشته بود که تهیه‌کننده این پروژه ناکام بار دیگر دست به‌کار شد و با اعلام خبر تولید یک سریال ۱۰۰ قسمتی نشان داد به هر شکل ممکن در سرخط خبرهای رسانه‌ها باقی می‌ماند.

به گزارش همشهري، گرچه خبر توليد فصل چهارم سريال محبوب زير آسمان شهر با استقبال مخاطبان تلويزيون مواجه شده بود اما از همان آغاز هم به‌نظر مي‌رسيد اين پروژه به همين سادگي به سرانجام نمي‌رسد. حضور مهران غفوريان روي آنتن تلويزيون و اعلام خبرهاي خوش از روند نگارش فيلمنامه و انتخاب بازيگران هم گرچه برخي را اميدوار كرد ولي حضور همزمان در يك مجموعه ديگر در مقام بازيگر، نشان از اولويت نداشتن زير آسمان شهر4براي او داشت.

گمانه‌زني‌ها سرانجام به حقيقت پيوست و با كناره‌گيري آرش معيريان از كارگرداني سريال «همسايه‌ها» به بهانه شكستگي پا، غفوريان جايگزين او شد تا عملا فرصتي براي پيش‌بردن پروژه خود نداشته باشد. بازيگر طناز در فعل و انفعالي عجيب اين روزها روي صندلي كارگرداني سريالي نشسته كه فقط حدود 5 قسمت آن مقابل دوربين رفته و تا رسيدن به پايان 40 قسمت و آغاز پخش از نيمه‌هاي آذر، راهي طولاني پيش‌رو دارد.

به اين ترتيب، توليد فصل چهارم زير آسمان شهر كه قرار بود پاي رضا عطاران را در مقام مشاور كارگردان دوباره به تلويزيون باز كند، عملا منتفي شد. نكته اينجاست كه غفوريان با موافقت مهران مهام، تهيه‌كننده پروژه مسئوليت كارگرداني همسايه‌ها را پذيرفته و برخي نويسندگان زيرآسمان شهر4را با خود همراه كرده است. ضمن اينكه تنها طرح اوليه 8 قسمت سريال براي تصويب در اختيار تلويزيون قرار گرفته بود كه آن هم پس گرفته مي‌شود.

در همين حال، مهام بدون درنگ يك پروژه تازه از آستين بيرون آورد و حالا قرار است «بي‌همگان» را در 100قسمت توليد و روانه آنتن كند! تنها اطلاعات موجود درباره اين سريال، ملودرام بودن آن است؛ پروژه‌اي بدون نويسنده و كارگردان و بازيگر كه صرفا به لطف حضور پررنگ رسانه‌اي يك تهيه‌كننده قديمي پيش مي‌رود.