معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات حفاری تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش خبر داد.

عليرضا جاويد با بيان آنكه ارتباط خيابان آرش با بلوار اسفنديار و بزرگراه نيايش، با احداث يك تونل دو طبقه، يك تونل دو خط شرق به غرب و مسيري در تراز صفر برقرار خواهد شد، افزود: عمليات حفاري تونل 1.5 كيلومتري حدفاصل خيابان آرش تا بلوار اسفنديار و بزرگراه نيايش در 3مقطع كاري مختلف ادامه دارد و به پيشرفتي حدود 90درصدي رسيده كه معادل حدود 50درصد كل عمليات اجرايي پروژه است.

جاويد با بيان آنكه در پروژه مذكور، خيابان آرش از زير بزرگراه مدرس و با احداث يك تونل دو طبقه به بلوار اسفنديار متصل مي‌شود، گفت: در ادامه، ارتباط مسير غرب به شرق بزرگراه نيايش به بلوار اسفنديار با استفاده از سطح موجود برقرار شده و براي اتصال مسير شرق به غرب بلوار اسفنديار به بزرگراه نيايش نيز يك تونل دو خط احداث مي‌شود.

به اين ترتيب درحالي‌كه مسير اصلي پروژه از شرق به غرب و حدفاصل خيابان آرش شرقي تا بزرگراه نيايش تعريف شده است، مي‌توان از طريق دسترسي‌هاي فرعي اين پروژه، از خيابان آفريقا به بلوار اسفنديار و در ادامه به بزرگراه نيايش ارتباط يافت. همچنين با توجه به
دو طبقه بودن تونل زير بزرگراه مدرس، دسترسي خيابان آرش غربي به خيابان آرش شرقي‌برقرار مي‌شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران بهره‌برداري از ششمين طرح تونلي شهر تهران را سبب تسهيل دسترسي‌هاي شرقي- غربي در يكي از پرتراكم‌ترين مناطق پهنه شمالي پايتخت(منطقه 3) دانست و افزود: تونل ارتباطي خيابان آرش- بلوار اسفنديار- بزرگراه نيايش، تبعات ترافيكي ناشي از قطع ارتباط معابر شرقي- غربي منطقه توسط بزرگراه شهيد مدرس و خيابان وليعصر را به حداقل خواهد رساند.