همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های هفته هشتم بوندس‌لیگا، تیم شالکه توانست قابلیت‌های خود را به نمایش گذارد و مهمان خود، ماینتس را شکست دهد. آر.بی‌. لایپزیگ نیز با پیروزی ۳ بر یک مقابل وردر برمن رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص داد.

  • هامبورگ صفر - آینتراخت فرانکفورت ۳

رقابت‌های هفته هشتم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۱ ا کتبر/ ۳۰ مهر) با انجام دیدار هامبورگ مقابل آینتراخت فرانکفورت برگزار شد. فرانکفورتی‌ها که در فصل جاری خوش درخشیده‌اند، توانستند با نتیجه ۳ بر صفر مهمان شمالی خود را شکست دهند و جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کنند.

  • بایرن مونیخ ۲ - بووروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

در هفته هشتم بوندس‌لیگا تیم بایرن مونیخ شامگاه شنبه در دیداری حساس میزبان تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود. پیکار دو تیم در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد.

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ در این دیدار از مهمان خود کاملا برتر بودند و کنترل میدان را در دست داشتند. در بیش از ۶۰ درصد از طول بازی مالکیت توپ در دست تیم بایرن مونیخ بود.

بایرن مونیخ که از همان آغاز بازی حریف خود را زیر فشار قرار داده بود، نسبتا سریع به گل دست یافت. آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی بایرن مونیخ در دقیقه ۱۶ توپ را با ضربه سر وارد دروازه موشن‌گلادباخ کرد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

عطش گلزنی بایرن مونیخ در این دیدار به خوبی محسوس بود. دوگلاس کاستا، مهاجم تیزپای بایرن مونیخ در دقیقه ۳۱ برای بار دوم دروازه مونشن‌گلادباخ را باز کرد تا نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود میزبان خاتمه یابد.

بایرن در نیمه دوم هم به حملات خود ادامه داد و به موقعیت‌های خوبی برای گشودن دروازه حریف دست یافت، اما نتوانست از فرصت‌های به‌دست‌آمده سود جوید. این دیدار پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر صفر بایرن مونیخ به پایان رسید. کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی بایرن از عملکرد شاگردانش در مجموع خشنود بود.

  • هرتا برلین ۲ - اف ث کلن یک

پیکار میان تیم‌های هرتا برلین و اف ث کلن که از تعقیب‌کنندگان بایرن مونیخ محسوب می‌شوند، دیگر دیدار حساس هفته هشتم بود.

پایتخت‌نشین‌های برلین در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشگر در ورزشگاه المپیک برلین توانستند مهمان خود را ۲ بر یک شکست دهند و به مکان دوم جدول دست یابند. گل‌های برلین در دقایق ۱۳ و ۷۳ توسط ایبیزویچ و اشتارک به ثمر رسید. تک‌ گل کلن را نیز مودست در دقیقه ۶۵ وارد دروازه برلین کرد.

  • بایر لورکوزن صفر - هوفن‌هایم ۳

تیم بایر لورکوزن از بازندگان بزرگ هفته هشتم بود. این تیم با نتیجه ۳ بر صفر از مهمان خود، هوفن‌هایم شکست خورد. آبی‌پوش‌های هوفن‌هایم با این موفقیت توانستند سه امتیاز مهم به دست آورند و رده سوم جدول را به خود اختصاص دهند.

  • فرایبورگ ۲ - آگسبورگ یک

تیم فرایبورگ نیز از تیم‌های موفق هفته هشتم بود. فرایبورگ موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد آگسبورگ بگذرد و سه امتیاز به دست آورد. هر سه گل این بازی در نیمه دوم به ثمر رسید.

  • دارمشتات ۳ - ولفسبورگ یک

بحران "گرگ‌های" ولفسبورگ همچنان ادامه دارد. این تیم در هفته هشتم بوندس‌لیگا با نتیجه ۳ بر یک از آبی‌پوش‌های دارمشتات شکست خورد و به رده پانزدهم جدول تنزل کرد. ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش آلمان که به خدمت ولفسبورگ درآمده، سرانجام توانست نخستین گل خود را برای تیمش در فصل جاری به ثمر رساند.

  • اینگولشتات ۳ - بوروسیا دورتموند ۳

نبرد میان تیم‌های اینگولشتات و بوروسیا دورتموند از دیدارهای پرهیجان و پرگل هفته هشتم بود. دوئل میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت. گل تساوی دورتموند در این بازی را پولیزیچ لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان به ثمر رساند تا تیمش دست کم یک امتیاز حفظ کند.

  • آر. بی. لایپزیگ ۳ - وردر برمن یک

در نخستین دیدار باقیمانده هفته هشتم بوندس‌لیگا که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، تیم آر. بی.‌لایپزیگ موفق شد در خانه خود وردر برمن را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. تلاش‌های شاگردان آلکساندر نوری، سرمربی ایرانی‌تبار برمن، برای کسب نتیجه تساوی در نهایت بی‌ثمر ماند. آر. بی. لایپزیگ که نخستین فصل خود در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند، حال پس از بایرن مونیخ در رده دوم جدول جا دارد.

نیمه اول این دیدار با گل کیتا در دقیقه ۴۲ یک بر صفر به سود لایپزیگ خاتمه یافت. او در دقیقه ۷۴ برای بار دوم دروازه برمن را باز کرد. وردر برمن اما به تلاش خود برای جبران گل‌ها ادامه داد و در دقیقه ۷۶ توانست با گشودن دروازه میزبان، فاصله خود را با حریف کم کند. عملکرد تهاجمی برمن اما سبب شد لایپزیگ موقعیت‌های خوبی برای ضدحمله به دست آورد و با زدن گل سوم در لحظات پایانی بازی، شکست برمن را قطعی کند.

  • شالکه ۳ - ماینتس صفر

پیکارهای هفته هشتم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با دیدار تیم‌های شالکه و ماینتس به پایان رسید. این بازی که در حضور ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد، با پیروزی ۳ بر صفر آبی‌پوش‌های شالکه خاتمه یافت. یکی از چهره‌های برتر این مسابقه، نبیل ‌بن‌ طالب، هافبک و ملی‌پوش الجزایری شالکه بود که ۲ گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند.